نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 13:49

نخستین خانه کوهنورد استان زنجان در قیدار افتتاح شد

شهردار قیدار از افتتاح نخستین خانه کوهنورد استان زنجان در این شهر خبر داد و گفت: تندیس کوهنورد به منظور ارج نهادن به کوهنوردان شهر و تشویق جوانان به امر ورزش نیز همزمان با احداث این خانه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیدمصطفی موسوی، شهردار قیدار، در آیین افتتاحیه خانه کوهنورد و رونمایی از تندیس کوهنورد با بیان اینکه موقعیت شهر قیدار کوهستانی است، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان از کوهنوردی استقبال می‌کنند و به دلیل موقعیت کوهستانی قیدار این ورزش طرفداران زیادی در شهرستان دارد.

شهردار قیدار چشم‌انداز و هدف ساخت خانه کوهنورد را برگزاری استاژهای فنی و دوره‌های مختلف کوهنوردی و محل مناسب برای شب‌مانی کوهنوردان غیربومی دانست و افزود: تندیس کوهنورد به منظور ارج نهادن به کوهنوردان شهر و تشویق جوانان به امر ورزش نیز همزمان با احداث این خانه رونمای می‌شود.

وی تاکید کرد: در تامین زمین خانه کوهنورد، امور آب و فاضلاب شهری قیدار مساعدت و همکاری خوبی داشتند که جا دارد از حسن همکاری این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

موسوی با اشاره به اینکه توجه به ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی را از وظایف شهرداری می‌دانیم و امیدواریم پروژه‌های چون احداث خانه کوهنورد منشا خیر و اثر برای توسعه ورزش و معرفی چهره‌های برجسته ورزشی قیدار شود.

شهردار قیدار همچنین با اشاره به اهمیت ورزش افزود: در کنار پرداختن به جنبه عمومی ورزش، توجه به ورزش قهرمانی و زمینه‌سازی برای آن و نیز استعدادیابی برای ما بسیار مهم است.

وی بیان اینکه توفیق داریم در مجموعه مدیریت شهری به موضوع ورزش توجه ویژه و خاص داشته باشیم، گفت: بعد از ورزش‌هایی که منجر به سلامت روحی جامعه و رشد نشاط در بتن جامعه می‌شود و هم از منظر اینکه دقت و توجه به ورزش قهرمانی و افتخار آفرینی برای کشورمان را در این موضوع پیگیری کنیم، به مقوله ورزش می‌پردازیم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1197687

مهمترین اخبار ایران و جهان: