نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 14:55

نگاه مدیران در خدمت‌رسانی باید تغییر کند

قزوین- فرماندار قزوین گفت: نگاه مدیران باید در خدمت رسانی تغییر کند و اینگونه نباشد که وقتی به کوچکترین مانع برمی‌خوریم، توجیه کنیم یا کار را تعطیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در جلسه هماهنگی شورای مواد مخدر شهرستان قزوین، تصریح کرد: مسئولین اغلب گلایه دارند که در حوزه اعتیاد، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی با ضعف قانون رو به رو هستیم و برخی همین ضعف قانون را دلیل عدم موفقیت خود در پیشبرد اهداف مطرح می‌کنند.

فرماندار قزوین اظهار کرد: برای هرکدام از مشکلات باید سازوکاری پیدا و مسئله را حل کرد، حتی در مواردی اگر نیاز است از نمایندگان مجلس بخواهیم در آن زمینه قانونی بنویسند که کارگشا باشد، در مقابله با خلأ قانونی نوع نگاه مدیران بسیار حائز اهمیت است؛ مهم این است که نگاه تغییر کند و این نباشد که وقتی به کوچک‌ترین مانع برمی‌خوریم، توجیه کنیم یا کار را تعطیل کنیم.

فرماندار قزوین بیان کرد: فلسفه برگزاری جلساتی مثل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این است که همه دستگاه‌ها را به هم نزدیک کند و نگاه حل مسئله را تقویت کند، اگر نگاه صرفاً رفع تکلیف باشد خیلی راحت می‌توان کم کاری‌ها را توجیه کرد، ما باید بتوانیم با همین ظرفیت‌های قانونی اقداماتمان را هم افزا جلو ببریم و دستگاه‌ها بتوانند تصمیم واحد بگیرند.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات موجود به این دلیل ایجاد می‌شود که نگاه رصدی برای این زنجیره فرایند نداریم، مسائل باید به صورت دائم رصد شود، مدیرانی که با رصد و پیش‌ینی تصمیم‌گیری می‌کنند کمتر دچار بحران می‌شود؛ وقتی مسئله‌ای به وجود می‌آید باید به سرعت به دنبال حل مسئله باشیم و نباید اجازه دهیم یک موضوع به مسیله فراگیر تبدیل شود.

کاظمی یادآور شد: در هنگام شناسایی مشکل باید بدون فوت وقت برنامه ریزی جدی داشته باشیم وگرنه فرقی بین دولت‌ها وجود ندارد، تغییرات باید از همین جلسات آغاز شود و مسئولین حاضر نگاهشان پاسخگویی به افراد جامعه باشد، در عرصه‌های مختلف نیاز به هوشیاری و دقت و البته سرعت عمل وجود دارد و مدیران باید بتوانند به سرعت فضا را به نفع مردم تغییر دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891643

مهمترین اخبار ایران و جهان: