نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 03:01

طرح اتهامات تازه علیه ترامپ در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره

شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از منابعی گزارش داد که دادستانی واشنگتن با احضار وکلای ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا از طرح دعاوی جدید علیه وی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های آمریکایی در ادامه روند سریالی محاکمه جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کردند که دادستانی واشنگتن به تیم وکلای دونالد ترامپ ابلاغ کرده است که دونالد ترامپ منتظر طرح اتهامات جدید علیه وی و حضور در دادگاه برای دفاع از خویش باید باشد.

وبگاه «روسیا الیوم» شامگاه پنجشنبه گزارش داد که شبکه خبری «ان‌بی‌سی» آمریکا به نقل از منابع مطلع گزارش داد که «تاد بلانش» و «جان لاور»، دو وکیل ارشد تیم حقوقی دونالد ترامپ با احضار به دادگاه واشنگتن در دیدار با دادستانان در دفتر ویژه (جک اسمیت) بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا از طرح دعاوی دیگر درباره پرونده یورش طرفداران ترامپ به کاخ کنگره (۲۰۲۱) علیه ترامپ خبر دادند.

به نوشته رسانه‌های خبری، «جک اسمیت» به عنوان بازرس ویژه برای بررسی اتهامات علیه دونالد ترامپ موضوع رسیدگی به دعاوی علیه ترامپ را مدیریت و نظارت می‌کند.

کمیته تحقیق کنگره آمریکا درباره وقایع روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور مسئول حمله به ساختمان کاپیتول (کنگره) است و باید رسماً از جمله به «شورش» علیه دولت محاکمه شود. این در حالیست که ترامپ بر برائت خود از وقایع حمله به ساختمان کاپیتول اصرار دارد.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند و برای ساعاتی فعالیت کنگره آمریکا را با اختلال مواجه ساختند و در جریان حمله به ساختمان کاپیتول، طرفداران ترامپ با پلیس درگیر شدند و شماری کشته و زخمی شدند. پس از پایان یورش به کنگره، مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهور در مصاف با دونالد ترامپ، دادگاه عالی آمریکا دستور پیگیری حقوقی و بازداشت صدها مشارکت کننده در حمله به ساختمان کاپیتول و طرح دعاوی اتهامی علیه ترامپ را صادر کرد.

ترامپ با چند پرونده اتهامی در سیستم قضائی آمریکا روبروست، اما مهمترین پرونده او تلاش برای انحراف نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان شورش کنگره در ۶ ژانویه و هنگام تحویل قدرت به بایدن است. کنگره آمریکا پس از انتخابات ۲۰۲۰ از سوی حامیان ترامپ مورد یورش قرار گرفت. گفته شده این یورش به تحریک رئیس جمهور سابق آمریکا صورت گرفت.

پرونده مهم دیگر ترامپ در دادگاه به نگهداری اسناد محرمانه کاخ سفید در ملک شخصی او مربوط می‌شود.پیش بینی شده با توجه این اتهام ترامپ به دلیل نگه داری بدون مجوز اسناد طبقه بندی شده امنیت ملی آمریکا در استراحتگاه خود در فلوریدا، او با محکومیت سنگین احتمالی مواجهه خواهد شد. هرچند ترامپ همه این اتهامات را رد کرده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است برای محکومیت او در دادگاه جنایی وی برنامه‌ریزی شده است و هفته گذشته اعلام کرد که نامه‌ای با این مضمون دریافت کرده که وی هدف تحقیقات هیئت تحقیقاتی درباره حمله به کنگره آمریکا در جریان انتخابات ۲۰۲۰ است.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که در جریان قرار گرفته که بناست که از سوی هیئت منصفه ای این پرونده، متهم به یک جنایت فدرال شود. ترامپ می‌گوید بنا به مضمون این نامه، احتمالاً او در این پرونده متهم خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1410887

مهمترین اخبار ایران و جهان: