نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 22:20

بیش از ۵۰۰ نفر تلفات اوکراین طی یک روز در چهار محور جنگ

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه ارتش اوکراین طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۶۰ نفر از نیروهایش را در چهار محور از دست داد، گفت که تمام ضد حملات نظامیان اوکراین دفع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: « حملات گسترده با سلاح‌های بسیار دقیق به تاسیسات صنایع نظامی، زیرساخت‌های سوخت و انبارهای مهمات در منطقه اودسا انجام شد. نیروهای روسی ایستگاه قطار مولچانوو در استان خارکیف را کنترل می‌کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه نیروهای مسلح اوکراین طی روز گذشته به تلاش برای حمله به محورهای دونتسک، کراسنی لیمان و جنوب دونتسک ادامه دادند، توضیح داد: «واحدهای روسی در محور کوبیانسک بیش از یک کیلومتر در عمق و تا دو کیلومتر در طول جبهه پیشروی کردند».

در این بیانیه آمده است: «پایگاه کاناتوو متعلق به نیروی هوایی اوکراین در منطقه کرووگراد با سلاح‌های بسیار دقیق هدف قرار گرفت. تلفات اوکراین در محور کوبیانسک طی یک روز گذشته بالغ بر ۷۰ پرسنل نظامی بوده و یک انبار مهمات نیز در منطقه پسچنی استان خارکیف منهدم شد».

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه ۲۵ حمله نیروهای اوکراینی در محور دونتسک دفع شد، اظهار داشت: «تلفات انسانی رژیم کی‌یف در این محور حدود ۳۴۰ سرباز است».

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه ادامه داد: «نیروی هوایی روسیه یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی را در جمهوری دونتسک سرنگون کرده و سامانه‌های پدافند هوایی یک فروند بالگرد می-۸۰ را در استان خارکیف منهم کردند».

در این بیانیه ضمن اشاره به کشته‌شدن حدود ۵۰ نظامی اوکراینی در محور خرسون، افزود: «۴ حمله به محور کراسنی لیمان دفع شد و انبار مهمات در منطقه یامبول منهدم گردید. تلفات اوکراین در این محور حدود ۱۰۰ سرباز بود».

پیش از این، فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین از ورود بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی به این کشور خبر داده و تهدید کرد، این ارتش به زودی ازاین مهمات علیه روسیه استفاده خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374087

مهمترین اخبار ایران و جهان: