نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 08:20

اذعان روزنامه اصلاح‌طلب به افزایش فقر در دولت روحانی

جولان روزنامه هم‌میهن بر گزارش علمی مرکز پژوهش‌های مجلس در موضوع ازدیاد فقر در ۱۰ سال دهه ۹۰، در واقع اذعان به ازدیاد فقر در دولت حسن روحانی است.

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - جوان نوشت: روزنامه هم‌میهن در شماره روز گذشته خود بر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس صحه گذاشته که در ۱۰ سال گذشته، فقر در ایران بیشتر شده است. این رسانه اصلاح‌طلب تیتر اصلی صفحه یک خود را در روز گذشته به «روند ۱۰ ساله افزایش فقر» اختصاص داده و نوشته: «مرکز پژوهش‌های مجلس طی تحقیقاتی اعلام کرده است که نرخ فقر در دهه ۹۰، ۱۱ واحد درصد افزایش داشته و از ۴/۱۹ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۴/۳۰ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است. همچنین در تحقیقی که معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده... نرخ فقر در سال ۱۳۹۸ به حدود ۳۲ درصد رسیده که بالاترین نرخ در ۱۰ سال قبل از آن بوده است.»

جولان روزنامه هم‌میهن بر گزارش علمی مرکز پژوهش‌های مجلس در موضوع ازدیاد فقر در ۱۰ سال دهه ۹۰، در واقع اذعان به ازدیاد فقر در دولت حسن روحانی است، دولتی که اصحاب روزنامه هم‌میهن به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی، از حامیان تمام قد آن بودند. هشت سال از این تاریخ ۱۰ ساله را حسن روحانی رئیس‌جمهور بوده است.
حسن روحانی می‌گفت چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که مردم نیازی به دریافت یارانه نداشته باشند، اما حالا تحقیقات نشان می‌دهد که در دولت او با افزایش فقر روبه‌رو بوده‌ایم.

آمار‌های منفی یا در حالت مبالغه‌آمیز، آمار‌های سیاه در خصوص کشور و جامعه همواره مورد استقبال رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار می‌گیرد، بی آنکه توجه داشته باشند که همان مدیران و مسئولانی که مورد حمایت خودشان بوده‌اند، در این آمار‌های منفی نقش‌آفرین اصلی بوده‌اند.

پایان پیام/غ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374443

مهمترین اخبار ایران و جهان: