نیوز سیتی!
16 اسفند 1402 - 11:10

گزارش سازمان ملل از جنایات اسرائیل علیه گرسنگان غزه

کارشناسان سازمان ملل با تهیه گزارشی درباره کشتارهای فجیعی که رژیم اشغالگر از اواسط ماه ژانویه علیه کاروان‌های کمک‌رسانی به غزه و فلسطینی‌هایی که هنگام تلاش برای دریافت مواد غذایی مرتکب شده است،خواستار ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایت شنیعی که صهیونیست‌ها پنجشنبه هفته گذشته در خیابان الرشید غزه انجام داده و صدها فلسطینی را که در صف دریافت آرد و کمک‌های ناچیز غذایی بودند قتل عام و مجروح کردند، اعلام کردند که اسرائیل از اکتبر سال گذشته عامدانه مردم فلسطین را با سلاح گرسنگی به قتل می‌رساند و اکنون غیرنظامیانی را که به دنبال کمک‌های انسانی و کاروان‌های حامل مواد غذایی هستند هدف قرار می‌دهد.

در بیانیه کارشناسان سازمان ملل آمده است که اسرائیل به عنوان یک طرف اشغالگر باید به کمپین گرسنگی و هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی پایان دهد. قتل عامی که در تاریخ 29 فوریه رخ داد منجر به کشتار دست کم 112 و زخمی شدن حدود 760 نفر دیگر شد که این کشتار، بیانگر نمونه‌ای از حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی است که در جستجوی غذا هستند.

جنایات شنیع اشغالگران علیه گرسنگان غزه

بر اساس این بیانیه، علاوه بر جنایتی که روز پنجشنبه در خیابان الرشید غزه رخ داد، از بازه زمانی اواسط ژانویه تا فوریه 2024 بیش از 14 مورد حادثه تیراندازی و بمباران و هدف قرار دادن تجمعات غیرنظامیان فلسطینی که در تلاش برای به دست آوردن غذا جهت نجات جان خود بودند، رخ داده است. همچنین نیروهای اسرائیلی بارها کاروان‌های کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها را هدف قرار داده‌اند و این درحالی است که کاروان‌های مذکور فعالیت‌های خود را با مقامات اسرائیلی هماهنگ کرده بودند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: حمله به جمعیت فلسطینی‌هایی که برای تهیه آرد در جنوب غربی شهر غزه تجمع کرده بودند، پس از آن صورت گرفت که اسرائیل از بیش از یک ماه قبل از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به شهر و شمال غزه جلوگیری کرده است. دیوان بین‌المللی دادگستری در تاریخ 26 ژانویه تایید کرد که اسرائیل در غزه مرتکب جنایت نسل‌کشی شده و دستور داد که باید اجازه ورود کمک‌های انسانی و امکانات اساسیِ مورد نیاز فلسطینی‌ها به نوار غزه داده شود. اما اسرائیل به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست و مرتکب جنایت‌های وحشیانه شده و به شکل سیستماتیک از ورود کمک‌ها به غزه جلوگیری می‌کند. اسرائیل کاروان‌های کمک رسانی به غزه را توقیف و بمباران می‌کند و افرادی که به دنبال کمک‌های انسانی هستند را مورد هدف قرار می‌دهد.

همه کودکان زیر 5 سال غزه سوء تغذیه حاد دارند

کارشناسان سازمان ملل در ادامه تاکید کردند که تاکنون دست کم 15 کودک در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه از گرسنگی جانشان را از دست داده‌اند و این نگرانی وجود دارد که این آمار در بیمارستان‌های دیگر بالا برود. از آنجایی که خطر قحطی در غزه بالاست همه کودکان زیر 5 سال غزه که تعداد آنها به بیش از 335 هزار نفر می‌رسد به شدت در معرض سوءتغذیه حاد قرار دارند.

بر اساس این بیانیه، تاکنون دست کم 90 درصد کودکان زیر 5 سال در غزه به یک یا چند بیماری عفونی مبتلا شده‌اند و 70 درصد آنها از اسهال رنج می‌برند. کودکان غزه در اثر کم‌آبی و سوء تغذیه حاد جانشان را از دست می‌دهند و این یک فاجعه است. اسرائیل نباید از کمک‌های انسانی به عنوان ابزار چانه‌زنی و باج‌گیری از فلسطینیان استفاده کند؛ زیرا ارائه کمک‌های انسانی به غیرنظامیان حداقل تعهد بشردوستانه‌ای است که اسرائیل باید بی قید و شرط به آن پایبند باشد.

درخواست برای ممنوعیت ارسال سلاح به صهیونیست‌ها

کارشناسان سازمان ملل با اشاره به اینکه آتش‌بس تنها راه جلوگیری از قحطی در غزه است، خواستار ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل و همچنین وضع تحریم‌هایی علیه این رژیم به عنوان بخشی از وظیفه همه کشورها برای اطمینان از احترام به حقوق بشر و جلوگیری از نقض قوانین بین المللی بشردوستانه توسط اسرائیل شدند.

حمله وحشیانه روز پنج شنبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه فلسطینی که در خیابان الرشید غزه منتظر دریافت کمک‌های انسانی بودند، تاکنون 118 شهید و نزدیک به 800 مجروح برجای گذاشته است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر از قبل اطلاع داشت که فلسطینی‌ها برای دریافت کمک به خیابان الرشید می‌روند و عامدانه آنها را قتل عام کرد. ما دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی و رژیم اشغالگر را مسئول این جنایت فجیع می‌دانیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1682943

مهمترین اخبار ایران و جهان: