نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 23:11

تامین آب مورد نیاز کشاورزی و کشت گلخانه ای در البرز ضرورت دارد

استاندار البرز گفت: این استان اراضی کشاورزی بسیار ارزشمندی دارد که باید بر حفظ و توسعه آن‌ها نهایت تلاش را داشته باشیم از این تأمین آب مورد نیاز برای کشاورزی استان یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، در جلسه پیگیری تأمین آب کشاورزی استان که شامگاه سه شنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، گفت: حمایت از کشاورزی مهمترین اقدام در جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ارزشمند استان است.

وی ادامه داد: در این راستا برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، باید بدنبال توسعه کشت گلخانه ای و ترغیب کشاورزان سنتی به سوی کشاورزی مدرن و دانش بنیان باشیم.

عبداللهی گفت: بر این باور هستم که با مدیریت صحیح، ساماندهی چاه ها و استفاده بهینه از منابع آب استان، می توانیم بدرستی آب کشاورزی استان را تأمین کنیم.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای استان باید منابع موجود آبی همچون چاه های حفر شده را احصا کرده و با ساماندهی آنها نسبت به مدیریت تامین آب برای این بخش اقدام کند.

استاندار البرز گفت: با توجه به محدودیت های منابع آبی، ضرورت دارد که کشاورزان روش های نوین آبیاری را جایگزین آبیاری غرق آبی کنند.

وی افزود: کشت بسیاری از محصولات آب بر، مناسب با شرایط اقلیمی استان نیست بنابراین جهادکشاورزی استان باید برای این موضوع اطلاع رسانی و نظارت کافی را داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632587

مهمترین اخبار ایران و جهان: