نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 10:57

هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای سفره‌خانه‌های سنتی ایلام در ایام اربعین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ۳۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ برای سفره‌خانه‌های سنتی مجتمع‌های بین راهی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، در نشست مجازی اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام در گروه کار و کرامت، درباره اقتصاد اربعین و آثار آن در جامعه، گفت: اربعین برکات مادی و معنوی زیادی برای استان داشته است و یکی از تأکیدات همیشگی مسئولان استانی، استفاده از ظرفیت اربعین برای تقویت معیشت مردم است.

وی افزود: با افزایش تردد زوار اباعبدالله (ع) از طریق پایانه مرزی مهران به صورت خود به خودی بسیاری از شغل‌ها رونق می‌گیرند. برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی عشایر و صنایع دستی در کنار موکب‌ها در ایام اربعین موجب شد فقط در بخش عرضه محصولات صنایع دستی بیش از ۵ میلیارد تومان درآمد در اربعین سال گذشته نصیب هم استانی‌ها و شاغلان صنایع دستی شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: با وجود گردشگرپذیر بودن استان و تردد سالانه میلیون‌ها زائر و گردشگر، آن گونه که باید به زیرساخت‌های اقتصادی و بسیار مهم این بخش توجه نشده است.

عباسی خاطرنشان کرد: اقلیم مناسب استان، شرایط را برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری فراهم کرده است و در این راستا بیش از ده‌ها میلیارد تومان از محل مشاغل روستایی برای توسعه صنایع دستی و بوم گردی‌ها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد مجتمع‌ها و تالارهای پذیرایی در شهرستان‌های مختلف مانند هلیلان، ۵ میلیارد تومان پرداخت شده، همچنین ۳۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ برای سفره خانه‌های سنتی مجتمع‌های بین راهی پرداخت شده است.

عباسی یادآور شد: مجوز ۱۸ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای استان صادر شده است و در راستای توسعه خدمات مسافرتی و اینکه امسال، استان ایلام به عنوان یک پدیده نوظهور در بحث گردشگری معرفی شده است اقدام به ایجاد ۵۶ بوم‌گردی جدید شده است.

وی به نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در داخل و خارج کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها در خارج از کشور مانند حلبچه، بابل و کربلا برای اولین بار برگزار شده که همگی این‌ها نمونه‌هایی از اقدامات دولت در حوزه اقتصادی برای تاثیر بر درآمدزایی مردم در زمینه گردشگری بوده است که اقتصاد اربعین نیز از آن متاثر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام برای بهبود معیشت جامعه استانی، برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شده و چندین سرمایه‌گزار خارجی برای نخستین بار در ایلام کار خود را آغاز کرده‌اند و همچنین نظارت مستمر بر بازار و کنترل تورم از مهم‌ترین کارهایی است که در استان دنبال می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631687

مهمترین اخبار ایران و جهان: