نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 17:08

از ام‌وهب کمتر نیستم؛ خرده‌روایت‌هایی از مادر شهیدان سجادیان

حاج‌آقا عباسی می‌گفت: «آخرین باری که مادر شهیدان سجادیان را دیدم، همان دفعه‌ای بود که برای رونمایی از کتاب فرزندانش رفته بودیم.» حاج‌خانم وقتی عکس پسرهایش را روی جلد کتاب دید، لبخند نمکینی زد و اشک توی چشم‌هایش پِر خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، چه روز خوشی بود، آن‌قدر خوش که یاد صحبت‌های مهدی افتادم که گفته بود: «هیچ کاری بهتر از همین کاری نیست که ما می‌کنیم. چی بهتر از این‌که دائما با شهدا دمخور باشیم؟ یادشان کنیم، خاطراتشان را بشنویم و بخوانیم و اشک بریزیم.»

حاج‌آقا می‌گفت روزی که مادر شهید به رحمت خدا رفته، یک‌باره برق مسجدشان قطع شده و هرچه از اداره برق و جاهای مختلف پیگیری می‌کنند، برق وصل نمی‌شود. وقتی بعد از چند ساعت وَر رفتن با تجهیزات و حضور مهندس و کارشناس، برق مسجدشان وصل می‌شود، کل لامپ‌های مسجد سوخته. این اتفاق همزمان است با درگذشت حاج خانم صفوی. تعبیر امام جماعت مسجد حسن‌ابن‌علی(ع) این بود که مادر شهیدان سجادیان نور مسجدشان بوده و با رفتنش نور مسجد هم رخت بربسته.

از این اتفاقات زیاد افتاده. محمد قاسمی هم وقتی خبر درگذشت خانم صفوی را شنید، زنگ زد و ماجرایی تعریف کرد که برایم جالب بود: شبی که تا صبح نشستم برای طراحی صفحه کتاب خاطرات شهیدان سجادیان، کلا فقط توانستم دو سه ساعت بخوابم.

صبح که خواب‌آلود و خسته وارد اتاق محل کارم شدم، همکارم گفت: «دیشب خواب دیدم رفتی کربلا.» محمد طراحی کتاب را فی‌سبیل‌الله قبول کرده بود و گفته بود: «حالا که برای خوشحالی مادر شهیده، پول نمی‌خوام.» و وقتی همکارش خوابش را تعریف کرده بود، شستش خبردار شده بود که ماجرا چیست.

کسی که وقتی خبر شهادت پسرش را می‌شنود، راضی نمی‌شود پای جنازه‌اش برود و می‌گوید: من از ام‌وهب چیزی کم ندارم. او چیزی را که در راه خدا داده بود، پس نگرفته. من هم پای جنازه پسرم نمی‌روم که دلم بلرزد.

خلاصه این‌که فوت حاج خانم را یک اتفاقی در کنار سایر اتفاقات نبینید و نبینیم. نمی‌دانم در ملکوت عالم دقیقا چه گذشته ولی از دست رفتن حاج‌خانم از همان جنس حدیث شریف است که: ثُلِمَ فِی الإسلامِ ثُلمَةٌ لایَسُدُّها شَیءٌ إلی یَومِ القِیامَةِ. جای حاج خانم را حالا حالاها کسی یا چیزی نمی‌تواند پُر کند. الا من رحم ربی.

حاجیه خانم سیده‌طاهره صفوی، مادر شهیدان سیدعبدالرضا و سیدعبدالرسول سجادیان صبح دیروز به فرزندان شهیدش پیوست.

وی در سن ۹۳ سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

  پیکر آن مرحومه فردا یکشنبه اول بهمن ماه ساعت  ۱۰ صبح از مقابل مسجد امام حسن(علیه السلام) واقع در خیابان شهدای شیشه گری به سمت دارالرحمه شیراز تشییع و در قطعه والدین شهدا در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده می شود.

گفتنی است شهید سیدعبدالرضا سجادیان ۵ مهر سال ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی آبادان به شهادت رسید و شهید سید عبدالرسول سجادیان نیز ۶ مرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی اسلام آباد غرب آسمانی شد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643787

مهمترین اخبار ایران و جهان: