نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 15:33

شیلات: قیمت ماهی و میگو با پرورش آبزیان کاهش می‌یابد

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: گرانی محصولات آبزیان با آبزی‌پروری مرتفع خواهد شد که در این راستا در حوزه تولید لارو ماهی دو سرمایه‌گذار بخش خصوصی دعوت به کار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه مرکز تولید مولدین عاری از بیماری خاص میگو با اعتبار ۵٧ میلیارد تومان در ساحل تنگستان اظهار داشت: این مرکز با ظرفیت دو هزار تن در سه هکتار و با زیربنای ۱.۶ هکتار احداث می‌شود.

وی افزود: اشتغال زمان ساخت این مرکز ۴۰ نفر و اشتغال زمان بهره‌برداری آن ۲۵ نفر است.

حسینی با بیان اینکه اکنون بخشی از نیازهای کشور در حوزه تأمین نهاده‌ها در حوزه امنیت غذایی از خارج کشور تأمین می‌شود عنوان کرد: با عملیاتی شدن پروژه مرکز تولید مولدین عاری از بیماری خاص میگو، علاوه بر خوداتکایی منطقه، به مقاوم‌سازی در برابر بیماری‌های میگو کمک زیادی می‌شود.


این مقام مسؤول تصریح کرد: گرانی محصولات آبزیان با آبزی‌پروری مرتفع خواهد شد که در این راستا در حوزه تولید لارو ماهی دو سرمایه‌گذار بخش خصوصی دعوت به کار شدند که با به ثمر رسیدن پروژه‌های آن‌ها، استان بوشهر علاوه بر تولید لارو ماهی، نیاز سایر استان‌ها را تأمین خواهد کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران با توجه به اهمیت قابلیت پرورش در پایه‌های زیستی دریایی گفت: در این پروژه‌ها با حمایت استاندار از جهاد و شیلات، بسیاری از کارهای مغفول مانده و دستورات مقام معظم رهبری در خوداتکایی غذا در استان برداشته و تبدیل به یک دانشگاه آبزی‌پروری شده است که امید می‌رود شاهد شکوفایی و تحول در این صنعت مستعد باشیم.

سید حسین حسینی در آیین بهره‌برداری دو پروژه شیلاتی پرورش ماهی در قفس در آب‌های تنگستان اظهار کرد: پروژه اول با سرمایه‌گذاری ۶۲۰ میلیارد تومان در فاز نخست با ظرفیت دو هزار تن و ۲۰ قفس که در حال حاضر ۱۰ قفس آن نصب و بچه‌ماهی در آن ریخته شده است که تا ابتدای سال آینده به پنج هزار تن می‌رسد.

وی در خصوص پروژه دوم گفت: این پروژه با ظرفیت ۲۵۰ تن و حجم سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

پایات پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466443

مهمترین اخبار ایران و جهان: