نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 15:49

تکمیل ۲ هزار طرح بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم

اراک-معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در دولت سیزدهم بیش از چهار هزار و ۴۰ پروژه بهداشتی شروع شد که بیش از ۲ هزار طرح آن به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیمی ظهر دوشنبه در جریان سفر به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در اراک اظهار داشت: دولت سیزدهم تاکنون اتفاقات خوبی را در بخش بهداشت و درمان رقم زده است و کارهای بزرگی انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در ۲ سال اخیر، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور اضافه شد و تا پایان سال نیز افزایش هفت‌هزار تخت دیگر برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال و در فرمایشات خود، یکی از شاخص‌های دولت را توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی به ویژه ساخت بیمارستان بیان فرمودند که این مهم در دستور کار جدی قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در دولت سیزدهم در حوزه بهداشت، بیش از چهار هزار و ۴۰ پروژه بهداشتی شروع شد که بیش از ۲ هزار طرح آن تکمیل و به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی شده تا پایان هفته دولت سال آینده، باقی پروژه‌ها نیز تکمیل شود.

رحیمی اظهار کرد: برقراری بیمه برای ۶ میلیون نفر، ایجاد صندوق بیماران سخت درمان و افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی از دیگر اقدامات در حوزه بهداشت و درمان کشور در ۲ سال اخیر است.

وی با بیان اینکه، با همت مجموعه علوم پزشکی استان مرکزی، آرامش خوبی در مجموعه بهداشت و درمان این استان برقرار است، گفت: بیش از ۱۶۰ پروژه بزرگ و کوچک در استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که برخی از آنها از جمله طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) قدمتی طولانی دارد و از آغاز عملیات اجرایی آنها سال‌های سال گذشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484943

مهمترین اخبار ایران و جهان: