نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 02:41

مقابله با آمریکا، لبیک به سالار شهیدان و تکلیف مقدس ماست

شیخ «اکرم الکعبی» برگزاری همایش عظیم اربعین و حرکت میلیون‌ها دلداده به‌سوی کربلا را پدیده‌ای بی‌نظیر در کل جهان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه رسمی النجبا، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی به‌مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، از موکب‌داران و نیروهای حافظ امنیت عراق بویژه رزمندگان الحشد الشعبی برای خدمت به انبوه زائران سیدالشهداء از جنوب تا شمال این کشور قدردانی کرد.

شیخ «اکرم الکعبی» برگزاری این همایش عظیم و حرکت میلیون‌ها دلداده به‌سوی کربلا را پدیده‌ای بی‌نظیر در کل جهان توصیف کرد و خطاب به امام حسین علیه‌السلام افزود: مولای من! آنچه شاهدیم، نتیجه فداکاری بزرگ شما در راه اسلام است که به جهانیان ثابت کرد در جدال خون و شمشیر، کدامیک پیروز حقیقی است.

وی ادامه داد: اکنون اهل ایمان در خیزش لبیک‌گویی به انقلاب سالار شهیدان، قیام علیه ظلم و انحراف را به‌مثابه یک واجب مقدس برمی‌شمارند و ادای این تکلیف واجب را در مقابله با فسادگستری اشغالگران آمریکایی و کفار غربی در جوامع مسلمان می‌دانند.

پیش از این نیز، «قاسم التمیمی» تحلیلگر سیاسی عراقی نسبت به نقشه‌های آمریکا که از طریق «النا رومانوسکی» سفیر این کشور در بغداد پیاده می‌شود هشدار داده بود. وی افزود: ما شاهد نشست‌های سفیر آمریکا با فرماندهان امنیتی و رهبران سیاسی عراق هستیم. این نشست‌ها بیانگر وجود فشارهای آمریکا بر روند سیاسی کشور است.

التمیمی بیان کرد: سفیر آمریکا تلاش می‌کند نظام‌های حاکمیتی را بدون استفاده از زور علنی، تغییر دهد. تحرکات رومانوسکی بیانگر آن است که واشنگتن از روند سیاسی عراق راضی نبوده و برای تغییر جهت این روند به نفع خود تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: ما شاهد نشست سفیر آمریکا با طرف‌های کردی قبل از تصویب بودجه و صدور یک بیانیه شدید اللحن از سوی مسعود بارزانی بودیم. تمام این نشانه‌ها بیانگر رخدادهای غافلگیرانه طی روزهای آتی است.

«فاضل الفتلاوی» نماینده سابق پارلمان عراق نیز اعلام کرده بود که وزارت خارجه این کشور باید به تحرکات سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان دهد.

وی در خصوص اقدامات سفیر آمریکا در عراق تصریح کرد: اگر سفارت آمریکا هرازچندگاهی حاکمیت عراق را نقض می‌کند، سفیر این کشور به صورت روزانه از طریق حضور در تمام مراسم‌ها و فعالیت‌های ملت عراق، این حاکمیت را زیر پا می‌گذارد.

پیشتر نیز، «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجباء عراق اعلام کرده بود که «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در عراق دست به اقدامات خرابکارانه در این کشور می‌زند.

وی در سخنان خود تاکید کرد: سفیر شرور آمریکا در عراق از طریق پادگان نظامی این کشور که سفارت نامیده می‌شود دست به اقدامات خرابکارانه می‌زند. وی تلاش می‌کند این گونه نشان دهد که بر عراق سیطره دارد. از همین‌جا و در برابر این مردم به او هشدار می‌دهیم که مبادا در امور داخلی عراق دخالت کند. اگر به این اقدامات خود پایان ندهد، مقاومت در این باره فصل الخطاب خواهد بود و از ابزارهای بازدارنده و روش‌های نتیجه‌بخش استفاده خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485643

مهمترین اخبار ایران و جهان: