نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 13:48

ثبت تردد ۳.۸ میلیون زائر از مرزهای کشور

شلمچه- وزیر کشور گفت: تاکنون قریب به سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای زیارت از مرزهای کشور خارج شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: تاکنون قریب به سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای زیارت از مرزهای کشور خارج شده‌اند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به کشور برگشته‌اند که بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان وارد کشور شده‌اند.

وزیر کشور گفت: تلاش خوبی از سوی استانداران در کنار دیگر مسئولان فراجا، وزارت راه و حمل و نقل، وزارت بهداشت، هلال احمر، نیروهای نظامی، سپاه، ارتش و مواکب صورت گرفته و همه آنها برای خدمت رسانی به زائران بسیج شده‌اند.

وحیدی در خصوص وضعیت حمل و نقل برای زائرانی که از سفر بر می‌گردند، بیان کرد: برای حمل و نقل زائران کارهای خوبی صورت گرفته و تا کنون به لحاظ تردد مشکلی وجود نداشته است؛ تعداد قابل توجهی وسیله برای حمل و نقل پیش بینی شده و حتی در فرودگاه اهواز و آبادان هم هواپیما برقرار است.

وزیر کشور ادامه داد: همچنین ریل باس از پایانه مرزی شلمچه تا خرمشهر زائران را جابه‌جا می‌کند و هشت رام قطار برای انتقال زائران برقرار است.

وزیر کشور گفت: پیش بینی شده که تا ۳۰ ماه صفر تعدادی از مواکب مستقر باشند تا خدمات لازم را به زائران ارائه دهند.

وحیدی تاکید کرد: از زائران به خصوص اشخاصی که با ماشین‌های شخصی خود سفر کرده‌اند، تقاضا دارم عجله نکنند و حتماً در مواکب استراحت داشته باشند که رفع خستگی صورت گیرد تا سفر آنها با سلامتی کامل انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486443

مهمترین اخبار ایران و جهان: