نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 09:27

۲ هزار و ۸۵۰ بازرسی از کارگاه‌های کرمانشاه برای نظارت بر حفظ و صیانت نیروی کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تا مرداد امسال ۲ هزار و ۸۵۰ بازرسی از کارگاه‌های مختلف استان انجام شده که ۹۵۰ مورد از آن در حوزه ساختمان بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، واحد کارگاه ساختمانی مربوط به حوزه ساخت و ساز شهری به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی توسط سازنده مربوطه و احتمال وقوع حادثه،در بازرسی‌های به عمل آمده از کارگاه‌های ساختمانی استان کرمانشاه پلمب شد.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از افزایش بازدید بازرسی وضعیت ایمنی در کارگاه‌های مختلف خبر داد و اظهار کرد: ایمنی و سلامت نیروی کار در کارگاه‌ها و صنایع استان به دقت کنترل و با کارفرمایان متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت نیروی کار مهمترین وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: بازرسای‌های سالانه از کارگاه‌های تولیدی خدماتی و صنعتی با تأکید بر کارگاه‌های پرخطر همچون صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و کارگاه‌های ساختمانی با همین هدف انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی کشور و استان روبه افزایش است که باید دستگاه‌‌های متوالی از جمله شهرداری، مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی، اداره‌کل تعاون و کار با مدیریت و محوریت حوزه معاونت عمرانی استانداری نظارت بیشتری در این حوزه داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: تا مرداد امسال ۲ هزار و ۸۵۰ بازرسی از کارگاه‌های مختلف استان انجام شده که ۹۵۰ مورد از آن (معادل ۳۰ درصد بازرسی‌ها) در حوزه ساختمان بوده که نشان از اهمیت مبحث ایمنی در ساختمان‌ها را دارد. 

وی گفت: در بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی تاکنون سه مورد از کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی در راستای پلمب و تعطیلی کار معرفی شده که این کارگاه هم به دستور مراجع قضایی پلمب شده و تا زمان ایمن‌سازی این پلمب ادامه دارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499143

مهمترین اخبار ایران و جهان: