نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 04:17

لوکاشنکو: زلنسکی قادر به اداره اوکراین نیست

رئیس جمهور بلاروس گفت که ولادیمیر زلنسکی باید به فکر چگونگی پایان دادن به جنگ و جلوگیری از تلفات ۳۰۰ هزار نفری اوکراینی ها باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس روز پنجشنبه گفت از آنجایی که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نمی‌تواند این کشور را اداره کند، برای صلح بایستی با طرف‌های دیگری مذاکره شود.

لوکوشنکو گفت: «زلنسکی باید به سادگی درک کند که او رئیس جمهور است، کشور اوست و باید سیاست‌های خود را دنبال کند. او قادر به انجام آن نیست - و همه ما می‌بینیم که او قادر به انجام وظایفش نیست، بنابراین دیگران به جای او وارد عمل می‌شوند.»

رئیس جمهور بلاروس در ادامه گفت که مردم اوکراین به زودی از او [زلنسکی] می‌پرسند چرا باید تمام زندگی خود را در رنج بگذرانند، برای چه؟ بعد چه می‌شود؟

لوکاشنکو افزود: «برای زلنسکی، جنگ تا آخرین اوکراینی ادامه خواهد داشت. چه کسی این را دوست دارد؟ بنابراین، به عنوان یک سیاستمدار با بصیرت، او باید از دویدن در اروپای غربی و التماس برای تدارکات F-۱۶ [هواپیماهای جنگی] یا موارد دیگر دست بردارد. او [زلنسکی] باید به فکر چگونگی پایان دادن به جنگ و جلوگیری از تلفات ۳۰۰ هزار اوکراینی باشد.»

از سوی دیگر همزمان وزیر خارجه اوکراین اعلام کرده است که این کشور برای تأمین امنیت حریم هوایی خود از رژیم صهیونیستی کمک خواهد گرفت. «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز پنج شنبه اعلام کرد: اوکراین فهرستی از نیازهای نظامی خود را به اسرائیل ارائه خواهد کرد و منتظر تصمیم گیری طرف اسرائیلی خواهد شد

وزیر خارجه اوکراین در نشست مشترک با «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: امروز ما نه تنها در مورد حمایت‌های بشردوستانه، بلکه در مورد چیزهای دیگری که اسرائیل می‌تواند برای حمایت از اوکراین استفاده کند، گفتگو کردیم.

بنا به اعلام کولبا، حفاظت از آسمان اوکراین (در برابر حملات روسیه) از مهمترین موضوعات مورد بحث با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بوده است.

وزیر خارجه اوکراین یادآور شد که رژیم صهیونیستی همچنین در خصوص استقرار سامانه هشدار اولیه غیرنظامیان به کی یف کمک خواهد کرد.

پیشتر گزارش شده بود که اوکراین از تل آویو خواسته است تا علناً و به صورت رسمی عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم و از تمامیت ارضی اوکراین حمایت کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041243

مهمترین اخبار ایران و جهان: