نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 16:48

سوت‌زنی| رونمایی از مهرشاد سهیلی 2/ از نامه به دبیرکل سازمان ملل تا مصاحبه با شبکه‌های خارجی توسط جوانکی 19 ساله

براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، پسر ۱۹ ساله‌ای با جعل‌عنوان مسئول دفتری و مشاوره در پست‌های حاکمیتی اقدام به برگزاری جلسات، افتتاح مراکز و مصاحبه با شبکه‌های خارجی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهرشاد سهیلی متولد سال ۸۳ با تشکیل قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) در حوزه بسیج سازندگی با شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی دیدار کرده و درخواست بودجه در راه فعالیت‌های خیرخواهانه را از آن‌ها درخواست کرده بود، در حالی که اقدامات وی شفاف نبوده و بیشتر به دنبال چهره شدن در سطح رسانه‌های کشور بود، تا این که تحت عناوین تحصیل مال نامشروع، جعل سند و جعل عنوان به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، پرداخت جزای نقدی و رد مال محکوم شد.

در فرایندی شبیه به مهرشاد سهیلی، براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، جوانی با نام مخفف ا_ق متولد سال ۸۲ که اصالتا جنوبی است از طریق ارتباط با مقامات کشوری و لشکری در سطح استان خویش و ادارات مهم در تهران، به شماره تلفن‌های برخی مسئولین دسترسی پیدا کرده و در پوشش جلسات پژوهشی و دانشجویی با آن‌ها تعاملاتی را برقرار کرده است.

تعامل با مسئولان امنیتی و حاکمیتی در پوشش کار پژوهشی

برای کسب اطلاعات بیشتر با گزارشگر مربوطه گفت‌وگو کردیم که وی درباره‌ی نحوه‌ی برقراری ارتباط متخلف با مسئولان اظهار کرد: نامبرده مدرک دیپلم داشته و حتی دانشگاه نرفته است اما به دلیل ظاهر موجهی که داشت با قشر دانشجویی ارتباط گرفته و از طریق جلسات پژوهشی درباره موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با برخی مسئولین فعلی و سابق در سطح رسانه و ارگان‌های مختلف تعامل برقرار کرده است.

وی به ادعاهای فرد مذکور نیز اشاره کرد و افزود: این پسر ۱۹ ساله با طرح‌های خام اقتصادی و فرهنگی به سراغ تعدادی از سفیران فعلی و سابق کشورمان رفته و به دروغ ادعای حمایت برخی شخصیت‌های نظام از خود را مطرح می‌کند، تا اعتبار مناسبی برای  ارتباط بیشتر با صاحبان قدرت بگیرد که حتی تا کسب عنوان مشاوری برخی شخصیت‌ها نیز پیش رفته است.

نامه به دبیرکل سازمان ملل

این منبع آگاه در رابطه با نامه‌نگاری‌های نامبرده اضافه کرد: وی با یکی از مسئولان سابق وزارت امور خارجه ارتباط برقرار کرده و براساس نامه‌ای که اصالت آن قابل برای خبرنگار ما محرز نیست، مسئولیت مرکزی تحت عنوان «مرکز مطالعات استراتژیک عمار» را بر عهده گرفته و با استفاده از این جایگاه نامه‌‌نگاری‌هایی با مسئولان مختلف انجام داده است.

 یکی از عجیب‌ترین این مکاتبات، نامه به دبیرکل سازمان ملل با موضوع مسائل حقوق بشری است که البته این نامه صرفا جنبه رسانه ای داشته و به سازمان ملل نیز ارسال نشده است.

این گزارشگر بر سفرهای استانی این جوان نیز تاکید کرد و ادامه داد: ا_ق اخیرا با معرفی خود به‌عنوان مسئول دفتر یکی از شخصیت‌های مهم از تاسیساتی در جنوب کشور بازدید کرده و به همراه معاونت‌های استانداری طی جلساتی از مدیران مربوطه مجوز همکاری با شرکت‌های مذکور را  دریافت کرده است.

مصاحبه متخلف با پست‌های نظارتی در رسانه‌های خارجی

این منبع آگاه مصاحبه با رسانه‌های عربی را علاقه‌ی فرد متخلف دانست و تصریح کرد: ا_ق به‌دلیل اطلاعاتی که از جلسات با مسئولان دریافت می‌کرد، علاقه‌ی زیادی به مصاحبه با رسانه‌ها به ویژه شبکه‌های تلوزیونی عربی با پست‌های حاکمیتی داشت که سه تا از مصاحبه‌های وی منتشر شده است.

وی درباره‌ی وضعیت ظاهری فرد مدنظر خاطرنشان کرد: این متخلف پوشش خاصی برای پنهان کردن هویت واقعی خود دارد، به‌نحوی که روی کیف خود از عناوین روابط خارجی استفاده می‌کند، همچنین مدتی از لپتاپ نظامی استفاده کرده و در جلسات لباس‌های دیپلماتیک می‌پوشد.

این گزارشگر به تخلفات اخلاقی پسر ۱۹ ساله مذکور هم پرداخت و در پایان گفت: به اعتبار جعل عنوان‌های فراوانی که در سطح نهادهای نظارتی و حاکمیتی صورت گرفته است، این جوان متخلف دچار اعتماد به نفس کاذبی شده که علاوه‌بر سودجویی‌های اقتصادی، بستر تخلفات اخلاقی را هم موجب شده که دارای ابعاد مختلف است.

با توجه به آنچه مطرح شد، سوءاستفاده از جایگاه‌های جعلی توسط افراد سودجو موجب تخریب وجهه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود، در همین راستا لازم است دستگاه‌های نظارتی این جوان متخلف را شناسایی و در صورت احراز مجرمیت با وی برخورد قاطع و قانونی را داشته باشند.

گروه سوت‌زنی خبرگزاری فارس آماده دریافت گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی و یا از طریق شناسه تلگرامی @Sootzani_Farsnews است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1086587

مهمترین اخبار ایران و جهان: