نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 17:10

۶۲۰ خانه محیط زیست در کشور راه اندازی شده است

بابلسر- معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی ۶۲۰ خانه محط زیست در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله مرادی بعدازظهر دوشنبه در افتتاح خانه محیط زیست زیست در بابلسر آموزش محیط زیست و مشارکت‌های مردم را دو رکن اساسی برای حفاظت از محیط زیست یاد کرد و گفت: اصل ۵۰ قانون اساسی اصلی مترقی و یکی از پیشروترین قانون در حوزه محیط زیست است.

وی با اظهار اینکه محیط زیست امری بین نسلی به شمار می‌رود و تخریب آن جرم است، بر لزوم فراهم کردن زمینه برای بهره گیری نسل‌ها از محیط زیست تاکید کرد و گفت: تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی از اهداف و برنامه‌های خانه محیط زیست است.

وی با عنوان اینکه بسترهای هم اندیشی و گفتگو در حوزه محیط زیست وجود نداشته است، گفت: یکی از کارهای دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفظ محیط زیست است.

مرادی یادآور شد: اولین شرط داشتن فضا و خانه محیط زیست است از این رو خانه‌های محیط زیست از چندماه پیش شروع به کار کرده است و تاکنون ۶۲۰ خانه راه اندازی شده است.

معاون آموزش مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا در طرح‌های توسعه‌ای، پیوست محیط زیستی مدنظر قرار گیرد زیرا اگر محیط زیست و حیات وحش از بین رود، قابل جایگزین نیست.

وی گفت: درنای امید و رؤیا یکی از خبرهای مهم محیط زیستی به شمار می‌رود و این نشانه اهمیت محیط زیست است و هدف حانه های محیط زیست نیز حفاظت از عرصه‌ها زیست.

وی با بیان اینکه خانه‌های محیط زیست محلی برای گفتگو و کنشگری است، به توجه دولت به حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: آینده نگری در دولت کنونی نسبت به محیط زیست دیده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1022943

مهمترین اخبار ایران و جهان: