نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 03:17

محورهای مواصلاتی گناوه نیازمند توجه بیشتر است

گناوه- فرماندار گناوه گفت: جاده گناوه به میشان و گناوه به گچساران ۲ طرح محوری و راهبردی در حوزه راه‌های مواصلاتی شهرستان است که برای تکمیل نیازمند اعتبار است و باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری جمعه شب در نشست شورای اداری با حضور وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان اظهار داشت: در شهرستان گناوه فعالیت‌های زیرساختی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشتی، ورزش، فرهنگی، گردشگری آموزشی محوریت کاری قرار گرفته است به زیربناها و زیرساخت‌ها توجه ویژه شده است.

فعال شدن پروژه‌های راکد در دولت سیزدهم

فرماندار گناوه افزود: در دولت سیزدهم چندین پروژه شهرستان در حوزه‌های مختلف که سال‌ها راکد مانده بود، فعال شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان گناوه در دور اول سفر استانی رئیس جمهور ۹ پروژه داشته است گفت: همگی این پروژه‌ها فعال و از پیشرفت خوبی برخوردارند.

وی با بیان اینکه شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف است گفت: شهرستان گناوه علاوه بر ظرفیت‌های تجاری و دریا در عرصه‌های کشاورزی و شیلات از جمله در حوزه آبزی پروری پرورش میگو و ماهی در قفس و طیور و مرغ گوشتی گام‌های خوبی برداشته است.

توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی

وی گفت: به سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان گناوه توجه ویژه ای شده است و طرح‌های و پروژه‌های مهمی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در گناوه آغاز و فعال شده است.

وی ادامه داد: توجه به احداث سدهای آبخیزداری و مهار آب‌های روان در برنامه‌های اولویت قرار دارد و تاکنون چندین پروژه در این زمینه در شهرستان در نظر گرفته شده و یا به بهره‌برداری رسیده است.

محورهای مواصلاتی گناوه نیازمند توجه بیشتر است

وی با اشاره به برخی درخواست‌های شهرستان گفت: جاده گناوه به میشان و گناوه به گچساران ۲ طرح محوری و راهبردی مهم در حوزه راه‌های مواصلاتی شهرستان است و که برای تکمیل نیازمند اعتبار است و باید مورد توجه قرار گیرند.

فرماندار گناوه بیان کرد: جاده ساحلی گناوه و جاده کمربندی دو راه دیگر در شهرستان هستند که با توجه به حجم ترافیک و مسافر به شهرستان نیازمند توجه ویژه هستند.

وی با بیان اینکه سد چهار روستایی از سدهای مهم در نظر گرفته شده برای شهرستان است گفت: احداث سد چهار روستایی آینده روشنی برای کشاورزی در این منطقه دارد و از هدر رفت میلیون‌ها مترمکعب ناشی از آب‌های بارندگی جلوگیری می‌کند و نیز پیشگیری از رسوب به خور دارد و امیدواریم این پروژه با تأمین اعتبار اجرایی شود.

در این نشست نمایندگان فعالان اقتصادی و اجتماعی گناوه مطالبه‌هایی از جمله افزایش تعداد سفرهای دریایی شناورها، لزوم اصلاح و بازنگری لایحه دولت در مورد کالای ته لنجی، حل مشکل بیمه ملوانان و تداوم آن، احداث صنایع پایین دستی مرتبط با گاز و نفت در منطقه، تعیین و تکلیف زمین‌های تعاونی مسکن فرهنگیان و الحاق آن به طرح نهضت ملی مسکن را مطرح کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070843

مهمترین اخبار ایران و جهان: