نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 13:25

آخرین وضعیت سمیرم به روایت فرماندار؛ راه‌های روستایی به جز قره‌قاچ باز است

فرماندار سمیرم گفت: همه راه‌های روستایی به‌غیر از روستای قره‌قاچ باز شده و از دیروز راهداران در حال بازگشایی ۷ کیلومتر راه ارتباطی این روستا هستند ولی برق روستا وصل شده‌ است.

مراد الیاس‌پور فرماندار سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی حدود  ۶۰۰ میلی‌متر بارندگی و بارش دو متری برف را داشتیم که به مدت ۲۰ ساعت محور سمیرم-شهرضا مسدود بود.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها وارد عمل شدند و با همکاری این عزیزان از استان و مدیریت بحران شهرستان بعد از حدود ۲۰ ساعت راه باز شد اما از گردنه دولت قرین تا خروجی سمیرم بعد از کمربندی و از سمیرم به شهرضا  نیز از ایست و بازرسی تا دولت قرین نیاز به تعریض جاده وجود دارد.

الیاس‌پور تصریح کرد: بارندگی باعث شد حدود ۵۰ پایه برق شکسته شود و برق تعدادی از روستاها قطع شود که در حال حاضر قطعی برق در روستاها برطرف شد و قطعی برق تعدادی از واحدهای دام و طیور درحال برطرف شدن است.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: همچنین قطعی برق باعث شد خطوط ارتباطی در چند نقطه شامل نرمه، گردنه میل، دولت قرین، کلنجه و...  قطع شود که دسترسی به دکل مخابراتی مشکل بوده و راه‌ها مسدود است که در تلاش برای بازگشایی راه‌ها می‌باشند.

وی بیان کرد: راهای روستایی به‌غیر از روستای قره‌قاچ باز شده که از دیروز در حال بازگشایی ۷ کیلومتر راه ارتباطی این روستا با ۲/۵ متر برف هستیم ولی برق روستا وصل شده‌ است.

الیاس‌پور خاطرنشان کرد: کدری آب منطقه پادنا رفع شد و چند نقطه آب آشامیدنی سمیرم، شهر ونک و روستای گرموک که براثر قطع شدن برق، رانش زمین و شکستگی لوله قطع شده بود با همکاری اداره آب حل شد.

فرماندار سمیرم با اشاره به بسته بودن جاده ونک-سمیرم گفت: بعد از ساعت‌ها جاده باز شد ولی نیاز به تعریض جاده است که این مورد نیز در حال انجام است.

وی عنوان کرد: حدود ۱۵۰ مورد خسارت به منازل مسکونی در شهر ونک، حنا و روستاهای بخش پادنا علیا گزارش‌ شد که خسارت برآورد شده است.

الیاس‌پور بیان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در راه‌های اصلی و فرعی بین‌شهری، روستایی و... با ۹۰۰ کیلومتر راه  مشکلات و کمبودهایی وجود داشت که گزارش داده شده و مقرر شد برای رفع کمبودها اقداماتی انجام شود.

فرماندر سمیرم افزود: در حال حاضر ۲۵ کیلومتر شبکه فشارقوی، ۱۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۳ دستگاه ترانسفورماتور هوایی سقوط کرده و زیر برف است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1044643

مهمترین اخبار ایران و جهان: