نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 20:02

ضرورت بومی‌سازی قوانین برای بهبود توسعه تجارت در مرزهای کرمانشاه

کرمانشاه- سرپرست گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به نقش مرزهای رسمی در توسعه تجارت، گفت: برای بهبود توسعه تجارت در مرزهای کرمانشاه نیاز است قوانین متناسب با شرایط استان بومی‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر عباس‌زاده بعد از ظهر یکشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست حوزه گمرکات استان کرمانشاه که با حضور معاون اقتصادی استانداری، مدیرکل صمت، مدیر امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه، رئیس پلیس اقتصادی استان کرمانشاه، رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مدیران گمرکات مرزی تابعه گمرکات استان کرمانشاه در سالن آمفی تئاتر اداره کل گمرکات برگزار شد، اظهار کرد: این حوزه به عنوان یک حوزه حساس هرچه در توان هست باید با همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه بiکار گرفته شود.

وی با تاکید بر بومی سازی قوانین کشوری متناسب با شرایط استان، افزود: در گام نخست در حوزه گمرکات اجرای برنامه‌های ابلاغ شده در سطح ملی را باید بومی سازی و در اولویت اجرا قرار داد و برای ارتقا و تسهیل در روند تجارت و روند آن در استان تلاش‌های لازم انجام گیرد.

سرپرست گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه گمرکات عنصر اصلی و مهم اقتصادی این استان است تمامی اقدامات و برنامه‌های این حوزه باید در جهتی حرکت کند که در نهایت منجر به نتیجه مؤثر شود.

عباس زاده خاطرنشان کرد: تسهیل در تجارت و ساده‌سازی امور مربوطه جز اولویت‌های حوزه گمرکات و تجارت بوده که برای بهبود فعالیت‌های این حوزه نیازمند تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در پیشرفت و بهبود امور از فعالین اقتصادی برای امور مشاوره‌ای استفاده می‌شود، گفت: در این راستا با تمامی ارگان‌ها و مسئولان مربوطه ارتباط گیری و درخواست همراهی برای رقم خوردن پیشرفت بیشتر حوزه گمرک و اقتصاد خواهیم داشت.

عباس زاده در پایان افزود: اگرچه گمرک در کشور قوانین خاص خود را دارد اما لازم است برخی از فعالیت‌ها برای تسهیل در روند تجارت متناسب با شرایط استان بومی سازی شود.

وی در پایان از دغدغه‌های حوزه گمرکات یاد کرد و افزود: پشتیبانی و حمایت مسئولان بالا دستی برای تحقق برنامه‌ها و تأمین آرامش اقتصادی مردم از جمله درخواست‌هایی است که توجه بیشتری نیاز دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045043

مهمترین اخبار ایران و جهان: