نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 10:02

۱۵۰ معتاد متجاهر در مراکز بهبودی استان سمنان حضور دارند

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ معتاد متجاهر در مراکز بهبودی سراسر استان حضور دارند، گفت: این افراد بلافاصله بعد از درمان، جذب بازار کار شده و مشکل اشتغالشان حل می شود.

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ما در استان سمنان به واسطه مسیر ترانزیتی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و قاچاق آن هستیم، بیان کرد: ۹۵ درصد از مواد مخدر دنیا در کشوری تولید می‌شود که با ایران اسلامی مرز دارد لذا برای بسیاری از دشمنان ما این مواد مخدر توجیه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه دیگر هدف دشمنان از موضوع مواد مخدر مورد هدف قرار دادن جوانان جامعه است، ابراز کرد: خوشبختانه دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان توانسته مقام اول را به واسطه اقدامات صورت گرفته، در بین ۳۱ استان کشور به دست بیاورد که نشان می‌دهد برنامه‌های خوبی در سمنان پیرامون این موضوع در است اجرا است.

استاندار سمنان با بیان اینکه عملکرد مجموعه استان در سال گذشته در حوزه مواد مخدر عملکرد بسیار خوبی بوده است، بیان داشت: با همکاری همه دستگاه‌ها، قضائی، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و … اقدامات خوبی در استان صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به کشف و اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در استان اشاره کرد.

هاشمی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون بالغ بر ۶۳۰ معتاد متجاهر در استان سمنان جمع زوری و در زمینه درمان آنها اقدامات لازم صورت پذیرفته است، ابراز داشت: ساماندهی معتادان متجاهر از جمله مهمترین رویکردها و برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هم ۱۵۰ معتاد متجاهر در مراکز درمانی این افراد، چه بخش دولتی و چه خصوصی، حضور دارند، افزود: اشتغال‌زایی برای معتادان بهبود یافته از مهمترین رویکردهای ما در استان است چرا که اگر اشتغال باشد، فرد به سوی استفاده مواد مخدر روی نمی‌آورد.

استاندار سمنان گفت: معتادان متجاهر استان بعد از بهبودی و ترخیص از مراکز درمان معتادان در سراسر استان سمنان برای کار معرفی و مشکل اشتغال آنها برطرف خواهد شد تا دوباره به سمت مواد مخدر گرایش نداشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320843

مهمترین اخبار ایران و جهان: