نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 08:08

عملیات احداث ۱۵ هزار نیروگاه خورشیدی در سیستان‌وبلوچستان به زودی آغاز می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: مرحله اول احداث ۱۵ هزار نیروگاه خورشیدی ویژه مددجویان، با ظرفیت ۵ کیلووات، به‌زودی در سطح استان کلید می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیدمهدی عبادی امروز در جلسه بررسی وضعیت اشتغالی مددجویان، اظهار کرد، مرحله اول احداث ۱۵ هزار نیروگاه خورشیدی ویژه مددجویان، با ظرفیت ۵ کیلووات، به‌زودی در سطح استان کلید می‌خورد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: اظهار کرد: سهمیه نیروگاه‌های خورشیدی امسال ۱۵ هزار و ۴۰۰ سامانه است که سهمیه اول آن در سطح استان توزیع شده است.

وی افزود: جلسات اولیه بررسی ابعاد مختلف پروژه با حضور کنسرسیوم تخصصی شامل ۹ شرکت معتبر در این حوزه و همچنین بازدیدهای میدانی از مناطق در سطح استان انجام شده و  با مساعدت شرکت توزیع برق و بانک رسالت به عنوان متولی اعطای تسهیلات به مددجویان، احداث این نیروگاه‌ها آغاز خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان یادآور شد: با توجه به توانمندی شرکت‌های نه‌گانه و عزم دستگاه‌های اجرایی همکار در این طرح، انشاء‌الله بتوانیم تا شهریورماه امسال بخش عمده‌ای از این نیروگاه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی نقش قرارگاه غدیر در حوزه سیستان را در واگذاری این نیروگاه‌ها قابل تقدیر دانست و بیان کرد: امید می‌رود فرمانداران و مسئولین محلی نیز همانند گذشته در جهت پیشبرد اهداف بلند این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه سهمیه تسهیلات پنل خورشیدی از ۱۲۵ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان است، افزود: یکی از مزایای این طرح، خرید تضمینی برق تولیدی توسط ساتبا است که به مددجویان کمک می‌کند تا به درآمد پایدار برسند.

عبادی اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که قرارداد خرید تضمینی به‌عنوان ضمانت وام این واحدها در نظر گرفته شده و عملاً مددجو برای دریافت تسهیلات، نیاز به ضامن ندارد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279343

مهمترین اخبار ایران و جهان: