نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 20:14

جلسه فوق العاده کمیسیون عمران با محوریت سیل مغان برگزار می‌شود

اردبیل- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: فردا جلسه فوق العاده کمیسیون عمران مجلس با محوریت بررسی آخرین وضعیت جاری شدن سیل در شمال استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری عصر شنبه در جریان بازدید از مناطق روستایی «سردابه» در اردبیل اظهار کرد: هفته گذشته به نمایندگی از کمیسیون عمران مجلس در مناطق سیل زده گرمی، انگوت و بیله سوار حاضر شدیم تا از نزدیک مشکلات، چالش‌ها و وضعیت جاری شدن سیل را در این مناطق مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در جلسه فردا گزارش مفصلی از علل و عوامل جاری شدن سیل و راهکارهای پیشگیرانه و جبران خسارت مردم بیان خواهد شد که امیدواریم مسئولان استانی با طرح موضوعات و مسائل اساسی در کمیسیون عمران نسبت به جذب اعتبارات با هدف جبران خسارت وارده تلاش‌های مؤثری را انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه از معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه راهداری، رئیس سازمان راهداری، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها دعوت شده تا با حضور در این جلسه بتوانند برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه کنند.

بدری با تأسف درگذشت تعدادی از هم استانی‌ها در حادثه سیل اخیر افزود: این حوادث تلخ نباید تکرار شود چرا که با هشدارهای هواشناسی، هوشیاری مردم و همچنین برنامه ریزی که مسئولان در قالب اقدامات پیشگیرانه انجام می‌دهند، امیدواریم خسارت‌ها به حداقل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان گرمی، انگوت و بیله سوار در خردادماه به صورت پی در پی گرفتار سیل و بارش‌های رگباری بهاری بودند که بیشترین خسارت‌ها به تأسیسات شهری و روستایی، بخش کشاورزی، خانه‌های روستاییان و مناطق شهری وارد شده که قطعاً بنیاد مسکن در بازسازی این مناطق تا شروع فصل سرما اقدام مؤثر و راهگشایی را آغاز خواهد کرد.

بدری به بازدید رئیس بنیاد مسکن از مناطق سیل زده نیز اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم این بازدیدها به جمع بندی نظرات و ارائه دیدگاه‌های کارشناسی در این کمیسیون کمک کرده و شرایط مطلوبی را در عمران و آبادانی بیشتر مناطق سیل زده شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسه کمیسیون عمرانی مجلس که با محوریت بررسی وقوع سیل در شمال استان اردبیل برگزار می‌شود در کنار بهره مندی از مساعدت رئیس جمهور و وزرای راه، جهاد کشاورزی و نهادهای انقلابی همچون بنیاد مسکن، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان، سعی خواهیم کرد از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران خسارت باغداران، زارعین و دامداران منطقه را نیز شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290987

مهمترین اخبار ایران و جهان: