نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 11:31

خودکفایی ۷۱۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد فارس

شیراز- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: بیش از هفت هزار و ١٠٠ خانوار تحت پوشش کمیته امداد فارس به خودکفایی و اشتغال پایدار رسیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موصلی صبح پنجشنبه در آئین خودکفایی هفت هزار و ١٠٠ مجری طرح اشتغال بیان کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند سازی و ایجاد امید در جامعه است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدفی که کمیته امداد به دنبال آن است توانمند سازی مددجویان در راستای ایجاد درآمدهای پایدار برای جامعه هدف این نهاد است.

موصلی تاکید کرد: سیاست‌هایی که در کمیته امداد مطرح شده موضوع اشتغال‌زایی در سطح استان است و الگوی اشتغال استان فارس نیز تدوین شده که تمامی ابعاد ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: نظام هدایت شغلی و استفاده از کارآفرینان دو محور اساسی در ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس است.

به گفته این مقام مسئول هم افزایی تمامی دستگاه‌های متولی در فارس موجب شده تا ایجاد اشتغال در استان فارس بیش از هر زمان دیگری برای مددجویان مورد توجه باشد.

وی افزود: ٩۴ درصد از اعتبار مصوب اشتغال‌زایی در فارس جذب شده و نسبت به ایجاد اشتغال در استان فارس اقدام شد.

موصلی ادامه داد: رویدادهای فرصت‌های شغلی، برند سازی، توسعه زنجیره‌های ارزش از جمله رویکردهایی است موجب شد بخش قابل توجه‌ای از مددجویان کمیته امداد دارای اشتغال پایدار هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از ١٩ هزار فقره تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی در استان فارس اختصاص یافت و این اعتبارات موجب شد بیش از ٢۴ هزار فرصت شغلی در فارس ایجاد شود.

وی تاکید کرد: از سال ٩٨ تاکنون بالغ بر هفت هزار و ١٠٠ خانوار تحت پوشش کمیته امداد به خودکفایی رسیده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286487

مهمترین اخبار ایران و جهان: