نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 12:49

وضعیت مطالعه و کتابخوانی در استان یزدمطلوب نیست

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: به رغم اینکه فضا‌های مناسب در امر کتابخوانی فراهم شده، اما متاسفانه سرانه و آمار مطالعه کتاب و کتابخوانی در این استان مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس ز یزد، عزیزالله سیفی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به آمارهای متفاوت اعلام شده توسط ارگان‌های مختلف،‌در خصوص زمان مطالعه در کشور اظهار کرد:‌ اساس تجزیه و تحلیل آمارها، زمان مطالعه در را از ۲ دقیقه در سال تا ۷۹ دقیقه در روز را عنوان کرده است.

وی با بیان این‌که  به طور کلی سرانه مطالعه کتاب در کشور مناسب نیست و حتی نرم افزار‌ها و فضای مجازی هم هنوز تغییری در این زمینه نداده است افزود: در شهرستان یزد ۲۵ کتابخانه وجود دارد، اما آن گونه که باید مردم مراجعه ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: انتظار است مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه، مردم را برای مطالعه و کتابخوانی ترغیب کنند و استفاده بهتری از کتابخانه‌ها صورت گرفته و آمار مطالعه و کتابخوانی در یزد افزایش یابد.

سیفی تصریح کرد: امروز ۲۴ آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و ضمن تبریک به همه فعالین این عرصه امیدواریم شاهد حضور بیشتر مردم در این حوزه باشیم و در اسلام نیز کتاب به اندازه‌ای اهمیت دارد که معجزه بزرگ پیامبر اسلام (ص) کتاب قرآن کریم است.

پایان پیام/ب

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1572787

مهمترین اخبار ایران و جهان: