نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 18:33

تبریز به احترام «کریم» ایستاد

استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در آیین تکریم کریم، خیر مدرسه‌ساز و نودمین سالگرد تولد او گفت: هر کسی در این مراسم نشسته دلی نشسته است، گفت: اینجا کارت دعوت نبود هر کسی آمده است با عشق به مردی که همه ارزش‌های انسانی را یکجا جمع کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم،  استاندار  آذربایجان‌شرقی امروز در آیین تکریم کریم، خیر مدرسه‌ساز و نودمین سالگرد تولد او اظهار کرد: این مراسم پرجوش و مردمی و با تلاش بچه‌های خودت در مدارس و بیمارستان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه هر کسی در این مراسم نشسته دلی نشسته است، افزود: اینجا کارت دعوت نبود هر کسی آمده است با عشق به مردی که همه ارزش‌های انسانی را یکجا جمع کرده است. 

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حاج کریم  با اسم مصمایش کریم و بخشنده است. حاج کریم امروز آسمان تبریز را درخشان کرده است و این برای ایران و تبریز و تاریخ ما و جغرافیای و جمعیت ما و فرهیختگان و نخبگان ما افتخار بس بزرگ است. 

وی ادامه داد: ما امروز از مردی صحبت می‌کنیم که تمام مدارج انسانیت و تمام سختی‌ها و مشقت‌ها را به جان دل خریده است که هر کسی  به انسانیت خود فخر کند.

خرم بیان کرد:  او از مدارج بالای انسانی به مرحله‌ای رسیده است که الان در حال سرازیر شدن از قله است او انسانی است که از  کجا رسید و در کجا در حال فرود آمدن است. 

خرّم با اشاره به ساخت بیمارستان و مدارس و بذل‌های فراوان او گفت: اما همه اینها در یک جا برای حاج کریم گذاشته است و همان‌طور که خداوند فرموده‌اند انسان‌ها برای فدا شدن برای از جان و مال بگذرد حاج کریم دقیقا مصداق این است. 

وی گفت: این شجاعت و ارادت می‌خواهد که از مال خود بگذرید در حالی که حاج کریم به یک دنیا درس آموخته است آن هم درس ادب و جوانمردی. 

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: همیشه اولین کلام حاج کریم عبارت از تواضع و فروتنی و مردانگی است. 

وی با بیان اینکه همه شما و ما می‌خواهیم تا کاری کنیم که بعد  از خود آثارمان در جامعه بماند، افزود:  این را آقا کریم انجام می‌دهد. 

خرّم متذکر شد؛ حاج کریم به این مراسم احتیاج ندارد ولی برای ما مسوولان و مردم و همه نیاز است؛ این خصلت برای کشور نیاز است و هم اینکه این کار نشان می‌دهد تا همه به گذشتگان خود احترام بگذارند. 

وی گفت؛ من خادم و دستبوس حاج کریم و امثال او هستم. حاج کریم ۹ دهه از عمر خود را پشت سر گذاشته است که همگی پر از افتخار بوده است. 

استاندار به رسالت مهم مدیران اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما و همه آنهایی که دلشان برای اعتلای ایران و تبریز می تپد، یک رسات داریم و آن عبارت است از اینکه کاری کنیم که سال ها بعد ازخودمان، آثارمان در جامعه بماند و دیگران از آن درس بگیرند بطوریکه این کار را حاج کریم و خیرین انجام دادند.

خرّم افزود: برگزاری چنین مراسماتی برای ما مدیران و  جامعه به شدت نیاز است که این فرهنگ و نهادینه شدن فرهنگ گذشت، ایثا و اخلاص در جامعه بماند، رشد کند، متعالی شود و دیگران بیایند و به گذشتگان خود افتخار کنند.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

 
منبع: فارس
شناسه خبر: 1536343

مهمترین اخبار ایران و جهان: