نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 09:16

وضعیت اورژانس اردکان، اورژانسی است

کارشناس امور حقوقی ارزیابی عملکرد بازرسی فرمانداری اردکان گفت: وضعیت اورژانس بیمارستان ضیایی اردکان اورژانسی است و ساماندهی آن پیگیری جدی و فوری مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمد امین فلاح اظهارکرد: با توجه به تعدد شکایت‌ها و نارضایتی‌های متعدد شهروندان از اورژانس بیمارستان ضیایی اردکان به خاطر ازدحام جمعیت، کیفیت خدمات ارائه شده توسط پزشکان، نوبت دهی و زمان بالای انتظار برای معاینه پزشک، بازدید میدانی از اورژانس صورت گرفت.

وی افزود: جمعیت اردکان در پرتو استقرار صنایع و معادن متعدد و مهاجرپذیری شهرستان، روز به روز در حال افزایش است که این امر لزوم توجه به بحث بهداشت و درمان را به عنوان یک نیاز ضروری را در پی دارد.

کارشناس امور حقوقی ارزیابی عملکرد بازرسی فرمانداری اردکان گفت: در حال حاضر بخش اورژانس بیمارستان ضیایی به عنوان تنها مرکز دولتی ۲۴ ساعته شهرستان بوده که در بخش درمان به ارائه خدمات می‌پردازد.

فلاح تصریح کرد: آمار پذیرش اورژانس که به صورت روزانه و بخشی به صورت ساعتی استعلام شده است، نشان از آن دارد که حجم مراجعات به این مرکز بالا است و متعاقباً موجب نارضایتی مراجعان برای مراجعه به پزشک و همچنین کاهش کیفیت معاینات و فشار مضاعف به پزشک عمومی و ازدحام جمعیت در بخش انتظار اورژانس است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه در هر شیفت داری یک پزشک عمومی برای ویزیت است که از نظر تعداد مراجعه با زمان استاندارد جهت معاینه افراد که از حقوق حقه مراجعین است، هیچ گونه همخوانی وجود ندارد که باعث تضییع حق بیماران و در فشار حداکثری به پزشکان عمومی اورژانس است.

فلاح در پایان با اشاره به فعالیت شش پزشک عمومی در این مرکز و تقاضای دو پزشک دیگر بیان کرد: متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت نگرفته و این مساله سبب فشردگی برنامه کشیک و نارضایتی پزشکان عمومی شده است.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601987

مهمترین اخبار ایران و جهان: