نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 14:38

یک صلح و سازش پربرکت به احترام حضرت زهرا (س) در سمنان

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: به برکت پویش «به احترام حضرت زهرا (س) می‌بخشم»، صلح و سازش در یک پرونده هشت میلیارد تومانی در سمنان منجر به ختم رسیدگی 10 پرونده قضائی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمان با اجرای آزمایشی گام نخست قانون جدید شورای حل اختلاف و در آستانه پویش «به احترام حضرت زهرا (س) می‌بخشم» اختلاف چندساله طرفین در یک پرونده که منجر به مطالبه هشت میلیارد تومانی شده بود، منتهی به سازش و در نهایت با رفع کدورت ۱۰ پرونده قضائی در سمنان مختومه شد.

وی افزود: آبان‌ماه سال جاری استان سمنان به‌عنوان یکی از استان‌ها در اجرای آزمایشی گام نخست قانون جدید شورای حل اختلاف انتخاب شد و در آستانه اجرای پویش«به احترام حضرت زهرا (س) می‌بخشم» با تلاش‌های شعبه ۴ دادگاه عمومی حقوقی شهرستان سمنان اختلاف چندساله طرفین منجر به سازش و حتی از طرح شکایات مرتبط بعدی جلوگیری شد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: اکنون که شورای حل اختلاف به هدف اصلی خود یعنی صلح و سازش بازگشته و جلوه‌های ناب گذشت و مصالحه متجلی می‌شود، رفتارهای مسالمت‌آمیز اصحاب پرونده‌ها خودنمائی می‌کند.

عبداللهی تصریح کرد: مسؤولان قضائی استان سمنان رفع خصومت در هر مرحله از رسیدگی قضائی را وظیفه ذاتی خویش می‌دانند و در این پرونده علاوه بر اینکه با توافق طرفین از پرداخت یک باره هشت میلیارد تومان خودداری شد، ختم رسیدگی به 10 پرونده به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی اصحاب پرونده‌هایی که در حصول صلح و سازش به‌منظور حفظ و تقویت احترام متقابل با یکدیگر، سبب می‌شوند سنت حسنه صلح و آشتی جایگزین کینه‌توزی و تخاصم شود، قدردانی شده و یقیناً آسیب‌های اجتماعی کاهش نمی‌یابد؛ مگر اینکه تمامی ارکان جامعه همراهی مناسب داشته باشند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592387

مهمترین اخبار ایران و جهان: