نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 22:56

احداث بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس ضرورت دارد

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح‌های توسعه صنعت نفت در استان و چشم‌انداز پیش‌روی هرمزگان، گفت: احداث بیمارستان صنعت نفت در استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان شامگاه سه شنبه هفتم آذرماه در نشست با سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که با حضور احمد مرادی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی برگزار شد، اظهارداشت: پایه شکل‌گیری شهر آبادان و زیرساخت‌های آن و از جمله درمان، پالایشگاه آبادان بود و در حال حاضر هرمزگان چند برابر آن دارای ظرفیت است.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: ظرفیت‌های نفتی استان موجب شده است که هرمزگان به یکی از اصلی‌ترین کانون‌های جمعیتی فعالیت‌های حوزه نفت تبدیل شود، از این رو می‌طلبد در توسعه زیرساخت‌های استان به ویژه زیرساخت‌های درمانی نیز مشارکت داشته باشد‌.

وی ابرازداشت: سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۷ است در حالی که سرانه هرمزگان در حال حاضر ۱.۳ است و اگر سرانه تخت‌های نظامی را از آن کم کنیم به هفت دهم تقلیل خواهد یافت و بیمارستان‌هایی هم که در دست احداث داریم نمی‌تواند این کمبودها را جبران کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکید‌کرد: انتظار داریم مجموعه بهداشت و درمان وزارت نفت در بندرعباس احداث بیمارستانی را آغاز کند چرا که به شدت به این بیمارستان نیاز داریم و بیمارستان‌های استان پاسخگوی نیازهای درمانی استان و حوادث و سوانح از جمله سوانح حوزه نفت نیستند.

دکتر احمد مرادی نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت و ضرورت حضور نفت در عرصه زیرساخت‌های درمانی استان، از پیگیری همه جانبه ارکان استان در دولت و مجلس جهت ساخت این پروژه مهم یاد کرد.

سید علی جزایری تهرانی سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این نشست، تاکید‌کرد: ما با احداث بیمارستان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی مخالفتی نداریم و لازم است نظر مقام عالی وزارت نفت نیز جلب شود.

وی عنوان‌کرد: محلی که برای تاسیس بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس در نظر گرفته شده است مکانی مطلوب است و حداکثر همکاری را جهت ایجاد آن خواهیم داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587887

مهمترین اخبار ایران و جهان: