نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 08:12

کاهش 14 درجه‌ای دما در گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی به استان از روز سه شنبه و کاهش 10 الی 14 درجه‌ای دما خبرداد و گفت: فعالیت این سامانه تا روز چهارشنبه در گلستان ادامه دارد.

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: از صبح سه‌شنبه سامانه سرد و بارشی به استان نفوذ خواهد کرد و شاهد ناپایداری جو خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: از پیامدهای این سامانه رگبار و رعد و برق، در مناطق مرتفع کوهستانی ریزش برف، احتمال تگرگ، مه غلیظ، کاهش ۱۰ الی ۱۴ درجه‌ای دما، وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق مستعد احتمال وقوع گرد و غبار خواهد بود.

وی با بیان این‌که فعالیت این سامانه تا صبح چهارشنبه در استان ادامه خواهد یافت، ادامه داد: طی این مدت با توجه به نوع فعالیت سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

کمالی به شهروندان توصیه کرد که از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کرده و در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی گلستان همچنین با اشاره به متلاطم بودن دریا و وزش باد تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت هشدار داد که صیادان و کاربران دریایی اقدامات مناسب و پیشگیرانه را انجام داده و طی این مدت از فعالیت‌های دریایی بپرهیزند.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585743

مهمترین اخبار ایران و جهان: