نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 12:38

کرمانشاهی‌ها یک‌صدا «محو اسرائیل» را فریاد زدند

تجمع خودجوش مردم کرمانشاه در پی محکوم کردن جنایت جنگی و حمله رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه مقابل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی و برخی مدارس کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در پی جنایت جنگی و حمله رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه و نسل‌کشی مردم مظلوم و کشته شدن صدها زن و مرد بی‌گناه، امروز تجمع خودجوش مردم کرمانشاه در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی و برخی مدارس کرمانشاه برگزار شد.

جمعیت انبوهی از زنان، مردان، جوانان، مسؤولان کرمانشاه امروز با مشت‌های گره کرده از عمق وجود «فریاد مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» را فریاد زدند.

رضا منصوری، مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه این تجمع به خبرنگار فارس، گفت: سال‌هاست که شاهد جنایات این رژیم کودکش هستیم که متأسفامه شاهد حمایت تمام ظالمین جهان از این‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بیمارستانی که شب گذشته توسط این رژیم منفور بمباران شد برخلاف تمام قوانین و اصول اولیه بشری و انسانی بود.

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: براساس کنوانسیون ژنو که یک قانون جهانی است هیچ کسی حق کوچکترین تعرض به مراکز درمانی را ندارد، ولی ما امروز شاهد هستیم علاوه بر اینکه از اعزام و ارسال ملزومات اولیه و دارویی جلوگیری می‌کنند، بیمارستان‌ها هم بمباران می‌کنند. 

وی گفت: همکاران دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی برای کمک به مردم غزه اعلام آمادگی کردند و عاجزانه تقاضا دارند که به مردم غزه بپیوندند و دربحث درمان کمک کنند.

مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار کرد: خبر حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه نشان دهنده خوی درنده بودن و کودک‌کشی و حمله به مردم بی‌دفاع است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه این جنایت را لمس کرده؛ در دوران جنگ تحمیلی از طرف رژیم بعثی عراق در عملیات مرصاد شاهد حمله به بیماران بیمارستان اسلام آبادغرب بودیم.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق کنوانسیون بین‌المللی همیشه باید امنیت و سلامت کادر درمان برای کمک به زخمی‌ها، افراد مصدوم و مددجو محفوظ بماند، اما این جنایت تنها از حکومت‌های دست نشانده ابرقدرت‌ها به خصوص آمریکا بر می‌آید؛ این کار محکوم است نباید ادامه پیدا کند.

قلعه‌سفیدی تصریح کرد: از طرف جامعه پزشکی کشور و استان به عنوان اورژانس کرمانشاه این حادثه را محکوم می‌کنیم.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس نیز با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین و غزه با ابزار همدردی با مردم فلسطین، اظهار کرد: امروز همزمان با سرتاسر کشور در مدارس عزای عمومی اعلام شده و دانش‌آموزان برنامه‌های خاصی را در راستای همبستگی با مردم  غزه در سطح مدارس انجام دادند 

وی ادامه داد: تجمع دانش‌آموزان استان در حمایت از غزه و فلسطین به صورت نمادین در دبیرستان نمونه دولتی بعثت کرمانشاه با نواختن زنگ صدای مقاومت آغاز شد و دانش‌آموزان یک‌صدا مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542187

مهمترین اخبار ایران و جهان: