نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 19:10

خراسان‌شمالی میزبان مسابقات جوانان و نوجوانان قرآن می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در صورت تأیید میزبانی از سوی خراسان‌شمالی این استان سال آینده میزبان مسابقات جوانان و نوجوانان قرآن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز، حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم که در بجنورد برگزار شد، ضمن تقدیر از مردم خراسان شمالی و هم چنین مسئولان استان و اهالی رسانه با بیان این که بقاع متبرکه سطح کشور باید به فضایی برای رقابت‌های قرآنی، معارف اهل‌بیت، دعا و برنامه‌های دینی و فرهنگی تبدیل شود اظهار کرد: ۲ هزار بقعه متبرکه برای برگزاری جلسات قرآنی در بخش‌های مختلف از جمله حفظ قرآن، ترتیل، اذان و معارف اسلامی اختصاص یافت.

وی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آماده است تا مسابقات قرآنی نوجوانان و جوانان را در صورت‌پذیرش میزبانی از سوی خراسان شمالی در این استان برگزار کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: هر اندازه سرمایه‌گذاری برای کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر شود، ریشه‌های قرآن در کشور بیشتر و مستحکم‌تر می‌شود.

وی با اشاره به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و این که مسیر قرآنی پررنگ، پرشور، عمیق و کیفی در هر سال انجام شود، خاطرنشان کرد: مدارس و محافل و مساجد می‌توانند در این مسیر قدم بردارند و باید در تمام بقاع متبرکه کرسی‌های تلاوت برگزار و برقرار باشد که در وهله نخست ۲ هزار بقعه تعیین شده تا در بخش‌های مختلف این اقدامات انجام شود.

حجت‌الاسلام خاموشی ضمن تأکید بر لزوم عمل به قرآن برای رسیدن به رستگاری ابدی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد، باید عمل قرآنی داشت و اگر اقتصاد اسلامی در جامعه متجلی و بر پایه قرآن شکل بگیرد باعث می‌شود تا همچون تقابل با استکبار، پرچم استقامت و عزت در عرصه اقتصادی نیز برافراشته شود.

 گفتنی است، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نهم ماه جاری در بخش‌های نعمات دینی و آوایی با حضور ۳۵۶ شرکت‌کننده در شهر بجنورد آغاز شده بود، امروز عصر با معرفی برترین‌ها در مجتمع اقامتی داریوش به کار خود پایان داد.

 پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599287

مهمترین اخبار ایران و جهان: