نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 09:03

سامانه پایش ماهواره‌ای حفاظت از اراضی در گلستان راه‌اندازی شد

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای نخستین بار سامانه پایش ماهواره‌ای در حفاظت از اراضی تملک شده بنیاد مسکن در گلستان نصب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: حفاظت از اراضی تملک شده در طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی توسط بنیاد مسکن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا برای نخستین بار در کشور سامانه پایش ماهواره‌ای حفاظت از این اراضی در گلستان نصب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: این سیستم هوشمند به گونه‌ای طراحی و نصب شده که کوچک‌ترین اتفاق در این اراضی توسط ماهواره پایش و اطلاع رسانی می‌شود و این سامانه مانع هرگونه تجاوز به اراضی ملی تملک شده می‌شود.

وی بیان کرد: ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس به روستاها از اهداف ما در طرح نهضت ملی مسکن است. در این راستا تلاش می‌کنیم تا قیمت زمین در روستاها را کنترل کرده و این افسار گسیختگی در قیمت زمین در روستاها را مهار کنیم.

حسینی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در طرح نهضت ملی مسکن، مردم زمین را از طریق دولت و با حداقل قیمت خریداری کنند تا ضمن اینکه قیمت تمام شده زمین برای مردم مناسب باشد، دست واسطه‌ها هم کوتاه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: استان گلستان در بین استان‌های کشور رتبه نخست را در تأمین زمین برای طرح نهضت‌ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ کسب کرده و اراضی لازم در روستاهای گلستان برای تعهد چهارساله طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

وی در خصوص تصرفات اراضی ملی توسط برخی از اهالی روستاها در سال‌های گذشته، گفت: اغلب واحدهای مسکونی روستایی بیش از ۴۰ سال است که در اراضی ملی قرار گرفته و حدود ۴۰ هزار خانوار این اراضی ملی را در روستاها تصرف کرده اند که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

حسینی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در کنار مردم بوده و با تسهیل گری و نهایت انعطاف بتوانیم این اراضی تصرف شده توسط مردم را به نفع مردم تعیین تکلیف کرده و به آنها واگذار کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154587

مهمترین اخبار ایران و جهان: