نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 17:11

هدف از نظام رتبه بندی افزایش کیفیت آموزش و بهبود اقتصادمعلمان است

یاسوج- نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه بندی با هدف کیفیت خدمات آموزشی و بهبود اقتصاد معلمان اجرایی شد و حداقل این طرح ۲۷ بار اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی روشنفکر ظهر شنبه در آئین تجلیل از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: ساماندهی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد و هفته‌های آینده به آن پرداخته خواهد شد.

وی بیان داشت: اجرای طرح رتبه بندی کار بسیار بزرگی است که در دولت سیزدهم به ثمر نشست و در ابتدای کار ۳۸ هزار میلیارد تومان مجلس برای اجرای این طرح پیش بینی کرد.

روشنفکر افزود: در زمینه آموزش و پرورش انقلاب بزرگی پس از انقلاب اسلامی تاکنون صورت گرفته است و در این استان استعدادهای نابی همچون دکتر ملک حسینی‌ها، نیک اقبال‌ها، یزدانپناه ها توسط معلمان بزرگی پرورانده شده‌اند.

وی بیان داشت: مرحوم آیت الله ملک حسینی و آیت الله میراحمد تقوی چنانچه در شهرهای بزرگ‌تری همچون قم خدمت می‌کردند شاید آوازه شأن از این هم بیشتر بود و آوازه جهانی پیدا می‌کردند اما ترجیح دادند در دیار خود بمانند و در این استان خدمت کنند.

روشنفکر با بیان اینکه زمانی یک کشور به رشد و ترقی می‌رسد که منابع انسانی توسعه یافته داشته باشد، گفت: منابع انسانی توسعه یافته از دل آموزش و پرورش بیرون می‌آید و مقام معظم رهبری معلم را به معمار تشبیه کرده که این تشابه به زیبایی بیان شده است.

وی اظهار داشت: ۳۰۰ هزار نفر در بحث آموزش معلم، حوزه‌های فرهنگی و اداری کمبود وجود دارد و این مهم زیبنده آموزش و پرورش نیست و باید به سمت و سوی توسعه دانشگاه فرهنگیان گام برداریم زیرا که این دانشگاه قلب تپنده وزارت آموزش و پرورش است.

روشنفکر تصریح کرد: همسان سازی حقوق به جد دنبال می‌شود و یک بار برای همیشه باید رفع شود البته اکنون تلاش شد افزایش پایان هر سال شامل بازنشستگان نیز بشود و طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ۷۰ درصد از کسانی که مشمول رتبه بندی شده‌اند، رضایت کامل دارند و تنها ۳۰ درصد اعتراضاتی دارند که رفع می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192387

مهمترین اخبار ایران و جهان: