نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 12:36

معلمان مجاهدان فی سبیل‌الله هستند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه معلمان، مجاهدان فی سبیل الله هستند، گفت: گاهی جهاد با مال و جان است اما گاهی جهاد با زبان و یا همان جهاد تبیین است که معلمان اکنون این وظیفه را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد فائزی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و مقام معلم اظهار کرد: بزرگداشت مقام معلم، بزرگداشت شئون الهی و شأن ولایت پروردگار است. 

وی با اشاره به اینکه ولایت خداوند انسان‌ها را از ظلمت دور میکند و معلمان هم همواره همین موضوع را دنبال می‌کنند، افزود: معلمان، مجاهدان فی سبیل الله هستند زیرا گاهی جهاد با مال و جان است اما گاهی جهاد با زبان و یا همان جهاد تبیین است که معلمان اکنون این وظیفه را بر عهده دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه معلمان ما آموزش دهنده ادب و احترام به دانش‌آموزان هستند، گفت: جایگاه معلم، بسیار ویژه و ممتاز است و معلم نباید کارش را کوچک ببیند و فارغ از هر چیزی معلمان ما باید به فکر آموزش و پرورش دانش‌آموزان باشند. 

فائزی با اشاره به اینکه جایگاه علم بسیار بالاست، بیان کرد: در هر جامعه‌ای که علم ارزشمند باشد آن علم سطح و ترازش بالا می‌آید، در دو سال کرونا، عدم حضور معلم در کلاس‌ها، آسیب‌های فراوانی به حوزه آموزش وارد کرد. 

وی با بیان اینکه معلمان سربازان گمنام نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: معلمان، خوبی‌ها و ارزش‌های انقلاب را به فرزندان ما می‌آموزند زیرا وقتی دانش آموز در مدرسه ساخته شود دیگر نیاز نیست که در بیرون او را مواظبت کرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه هر کشوری که بخواهد در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد باید قدر معلمان خود را بداند، گفت: متاسفانه مسئولان ما هر موقع می‌خواهند برای معیشت قشر معلم کاری بکنند دستشان می‌لرزد، با این نگاه نمی‌شود بنای بزرگ اسلامی را معماری کرد. 

فائزی با اشاره به دلیل عزل وزیر آموزش و پرورش افزود: موضوع عزل وزیر، همین بحث حق و حقوق معلمان را بدهیم یا ندهیم بود که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به آن اشاره کردند، بنابراین باید نوع نگاه به معلمان تغییر کند و باید به فکر معیشت معلمان باشیم. 

وی با بیان اینکه ۲ معلم نمونه کشوری امسال از گیلان معرفی شدند، گفت: از ۱۲ معلم کشوری، دو معلم برای گیلان بودند و رتبه اول معلم نمونه نیز متعلق به گیلان بود و این نشان می‌دهد که معلمان ما خالصانه پای‌کار ایستاده‌اند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1190143

مهمترین اخبار ایران و جهان: