نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 11:18

افزایش ۱۵ درصدی تولید آبزیان در اردبیل

اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در سال‌جاری رشد ۱۵ درصدی را در تولید و عرضه آبزیان در استان اردبیل شاهد خواهیم بود.

محمد اله‌بخش در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال گذشته نیز با ۱۵ درصد رشد تولید ظرفیت تولید آبزیان را به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن ارتقا دادیم.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان تولید آبزیان در استخرها و مراکز پرورش ماهی استان اردبیل ۱۰ هزار تن بوده که همه ساله با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شده سعی داریم ۱۵ تا ۲۰ درصد ظرفیت تولید را ارتقا دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل به افق ۱۴۰۴ در رسیدن به تولید ۱۶ هزار تن انواع آبزیان اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود حتی بیشتر از این رقم تولید آبزیان را در استان اردبیل شاهد باشیم.

اله‌بخش از ارائه رایگان دستگاه هواده برای پرورش‌دهندگان آبزیان در استان خبر داد و افزود: تجهیز استخرها به دستگاه هواده با رویکرد بهره‌گیری از فناوری‌های جدید هدف‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: توسعه مکانیکی این مجموعه‌ها با هدف رونق اقتصادی صنعت شیلات استان اردبیل انجام می‌شود و امیدواریم اهداف ارزشمند در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

اله‌بخش اضافه کرد: در صنعت آبزی‌پروری تلاش بر توسعه همه‌جانبه اعم از تولید، ایجاد فرصت اشتغال و توجه به مسائل زیست‌محیطی با تقویت نگاه فناورانه است که امیدواریم اهداف مورد نظر در این حوزه محقق شود.

وی بیان کرد: رویکرد امسال ما کمک به راه‌اندازی بازار عرضه آبزیان و شیلات استان اردبیل است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم به مطالبه دیرین مردم استان پاسخ دهیم.

اله‌بخش بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را در ارتقای کمی و کیفی تولید آبزیان یادآور شد و ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا در این حوزه در کنار ایجاد فرصت‌های اشتغال‌، زمینه و بستر توسعه همه‌جانبه را نیز مهیا کنیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل ضرورت توجه به افزایش تولید و بهره‌وری را یادآور شد و گفت: در شهرستان گرمی نیز ۶ دستگاه هواده در بین مجموعه‌های تولیدی آبزیان توزیع شده و در سایر شهرستان‌ها این کار با اولویت در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177487

مهمترین اخبار ایران و جهان: