نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 17:46

برگزاری طرح «کتابنما» با هدف افزایش سرانه مطالعه عمومی در اصفهان

اصفهان - مدیر سوره مهر اصفهان گفت: رویداد فرهنگی کتاب‌نما ویژه مخاطبان کتاب و سینما، با اکران فیلم «غریب» و معرفی کتاب «تکه‌ای از آسمان» پیرامون زندگی شهید محمد بروجردی در اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی غفرانی‌کجانی اظهار کرد: ویژه‌برنامه فرهنگی «کتابنما» در فصل هفتم هم‌زمان با اکران عمومی فیلم سینمایی «غریب» و معرفی کتاب «تکه‌ای از آسمان» پیرامون زندگی‌نامه و ابعاد شخصیتی شهید والامقام محمد بروجردی آغاز شد.

وی افزود: طرح تلفیقی فرهنگی «کتابنما» در راستای پیوند مخاطبان کتاب خوب و فیلم سینمایی خوب و با محوریت کتاب در راستای افزایش سرانه مطالعه عمومی برگزار می‌شود که در فصل هفتم سومین کتاب از مجموعه قصه فرماندهان را برای مخاطبان فیلم سینمایی غریب معرفی می‌کنیم.

مدیر‬ انتشارات سوره مهر اصفهان‬ وابسته‬ به حوزه‬ هنری تصریح کرد: کتاب تکه‌ای از آسمان، تاکنون سیزده مرتبه تجدید چاپ شده است و ابعادی از زندگی‌نامه مختصر فرمانده شهید محمد بروجردی و حضور وی در فعالیت‌های سیاسی قبل از انقلاب، حضور فعال در کردستان و تشکیل گروه پیش‌مرگان کُرد مسلمان و شرح شهادت وی در سه‌راه ‏نقده به دست عمال ضدانقلاب برای مخاطبان بیان می‌کند.

وی ادامه داد: در رویداد هفتم کتابنما، میزبان حضور مجموعه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، مدارس و دانشگاه‌ها هستیم و تمام ظرفیت‌های موجود را برای اکران فیلم سینمایی غریب برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر و بهترین فیلم در هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت از ابتدای سال ۱۴۰۲ آماده کرده ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176243

مهمترین اخبار ایران و جهان: