نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 16:40

انجام ۵۷۲مورد بازرسی ازمراکز توزیع فرآورده‌های دامی اسلام آبادغرب

کرمانشاه- رئیس دامپزشکی اسلام آبادغرب از انجام ۵۷۲ بازرسی از مراکز توزیع فرآورده‌های دامی اسلام آبادغرب در طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان خبر داد.

صید محمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب در این طرح، افزود: از ابتدای شروع طرح تا تاریخ ۱۳ فروردین ماه تعداد ۸۴۸ رأس دام سبک و تعداد ۷۳ رأس دام سنگین در کشتارگاه دام شهرستان تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی مستقر در کشتارگاه ذبح شدند.

رئیس دامپزشکی اسلام آبادغرب تصریح کرد: از این تعداد ۶ لاشه به دلیل بیماری و عدم انطباق با شرایط بهداشتی دامپزشکی توسط بازرسین مستقر در کشتارگاه ضبط و به طریق کاملاً بهداشتی امحا شد.

قاسمی با اشاره به برنامه ریزی انجام گرفته برای ایام پایانی سال ۱۴۰۱ و روزهای تعطیل عید نوروز ۱۴۰۲، گفت: کشتارگاه دام و طیور با برنامه ریزی انجام گرفته در ایام ذکر شده فعال و از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری تعداد ۴۱۲ هزار و ۶۷ قطعه طیور تحت نظارت بهداشتی و شرعی بازرسین دامپزشکی شهرستان ذبح که تعداد ۶ هزار و ۴۲ قطعه طیور به دلیل بیماری و عدم انطباق با شرایط بهداشتی دامپزشکی از چرخه مصرف انسانی خارج و امحا شد.

وی با اشاره به بازرسی از مراکز تولید توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، بیان کرد: تعداد ۵۷۲ بازدید توسط ناظرین بهداشتی دامپزشکی در قالب اکیپ‌های بازرسی در ۲ شفیت کاری صبح و عصر از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب با همکاری بازرسین جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، میراث فرهنگی و… از تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است که در مجموع به تعداد پنج مورد غیر بهداشتی تذکرات لازم داده شد و مقدار ۲۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط و به طریق بهداشتی امحا گردید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141387

مهمترین اخبار ایران و جهان: