نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 12:20

تردد نوروزی خودروها در گلستان از ۱۰ میلیون مورد گذشت

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: تردد نوروزی خودرو در جاده‌های گلستان به ۱۰ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۸۳۲ خودرو رسید.

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: میزان خودروهای ورودی در طرح نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است و طی این مدت ۶۸۰ هزار و ۴۶۷ خودرو به استان وارد شده و ۶۶۲ هزار و ۶۵۴ خودرو هم از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: تردد ثبت شده خودروها در جاده‌های گلستان به ۱۰ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۸۳۲ فقره رسید که پرترددترین مسیر محور علی آبادکتول به گرگان با ۶۵۲ هزار و ۶۳۲ تردد بوده است.

وی نرخ جریان تردد را طی این مدت ۵۴۸ دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: این عدد در سال گذشته ۵۱۵ فقره بوده است.

مصدقی با بیان اینکه پنج درصد خودروهای عبوری وسایل نقلیه سنگین بوده‌اند، گفت: ساعت اوج ترافیک بین ۱۸ الی ۱۹ بوده و میانگین سرعت هم ۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی افزود: از چهار محور خروجی و ورودی استان، بیشترین آمار ورود خودرو در دهم فروردین به گلوگاه- کردکوی با ۲۳ هزار و ۱۹۴ فقره ورود اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان عنوان کرد: از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفندماه) تا دهم فروردین ۲۰ نفر در جاده‌های گلستان بر اثر تصادف جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در همین مدت ۱۹۹ نفر در سوانح رانندگی گلستان مجروح شدند که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119087

مهمترین اخبار ایران و جهان: