نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 21:38

۱۲ هزار مسافر از خدمات بشردوستانه هلال احمر زنجان بهره مند شدند

زنجان-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان ۱۲ فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۶۳۷ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه هلال احمر در سطح استان بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید قاسم موسوی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پست خدمات بشردوستانه در سطح استان زنجان، از ۲۵ اسفند با شعار" جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی" آغاز بکار کرده است. وی خاطرنشان کرد: ۹ پست در استان زنجان روزانه از ساعت ۱۰ صبح تا افطار برای مسافران خدمات بشردوستانه ارائه می دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در این مدت بیان شده ۱۲ هزار و ۶۳۷ مسافر نوروزی در استان از خدمات متنوع ۵۳۸ نفر از اعضای جوانان در این پست ها استفاده کرده اند.

موسوی تاکید کرد: از این تعداد مسافر نوروزی بهره مند از خدمات بشردوستانه، پنج هزار و ۹۳۲ نفر از خدمات ایستگاه ایمنی و سلامت پست های ثابت استفاده کرده اند. وی ادامه داد: سه هزار و ۲۹۵ نفر نیز از خدمات و مهارت‌های امدادی و بشردوستانه چهار اکیپ سحاب (سفیران حمایت های امدادی – بشردوستانه) بهره مند شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سه هزار و ۱۰۶ کودک نیز از فضای دوستدار کودک در پست های خدمات بشردوستانه استفاده کرده اند. موسوی با بیان اینکه در پست های خدمات بشردوستانه پویش"بهرفت" راه اندازی شده است، اظهارداشت: این پویش با هدف بهبود رفتارهای ترافیک ساز است که سه هزار و ۱۰۶ نفر از مسئولان استانی، شهرستانی و مسافر نوروزی به این پویش ملحق شده اند.

موسوی افزود: در کنار پست های خدمات بشردوستانه خیمه نماز نیز برای مسافران راه اندازی شده که می توانند در این خیمه ها نسبت به اقامه نماز اقدام کنند که تاکنون نیز ۸۶۵ نفر استقبال کرده اند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در کنار همه فعالیت های بیان شده، اعضای جوانان اقدام به راهنمایی ۱۱۱ مسافر در خصوص مخاطرات زیست محیطی و توزیع ۲۹۴ اقلام زیست محیطی توزیع کرده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1123543

مهمترین اخبار ایران و جهان: