نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 11:07

مصدومان تصادفات نوروزی در گلستان ۳۱ درصد افزایش یافت

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی در گلستان ۱۹۰ نفر در سوانح رانندگی جاده‌ای مصدوم شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا روز گذشته (نهم فروردین) ۳۷۵ فقره انواع تصادف جرحی، فوتی و خسارتی در جاده‌های استان به ثبت رسیده است که در این حوادث ۱۹۰ نفر زخمی شده و بیانگر رشد ۳۱ درصدی مصدومان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: در این مدت ۱۸ نفر در جاده‌های گلستان جان خود را در اثر سوانح جاده‌ای از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی از افزایش ۱۰ درصدی خودروهای ورودی به استان در نوروز امسال خبرداد و گفت: تا نهم فروردین ۶۳۹ هزار و ۱۷۴ خودرو به گلستان وارد و ۶۱۹ هزار و ۳۷۸ خودرو از گلستان خارج شده است.

مصدقی بیان کرد: از ابتدای طرح تاکنون، ۹ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۴۳ تردد در محورهای گلستان ثبت و نرخ جریان تردد ۵۴۸ دستگاه برآورد شده که این عدد در سال گذشته ۵۱۱ فقره بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه پنج درصد خودروهای عبوری وسایل نقلیه سنگین بوده‌اند، گفت: ساعت اوج ترافیک بین ۱۸ الی ۱۹ بوده و میانگین سرعت هم ۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی ادامه داد: پرترددترین مسیر هم محور علی آبادکتول به گرگان با ۶۱۱ هزار و ۹۷۳ تردد بوده است.

مصدقی اضافه کرد: از چهار محور خروجی و ورودی استان، بیشترین آمار ورود خودرو در نهم فروردین به گلوگاه- کردکوی با ۲۱ هزار و ۵۳۸ فقره ورود اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از ابتدا طرح نوروزی تا نهم فروردین، ۱۲ هزار و ۳۷۷ سفر با خودروهای سواری، اتوبوس و مینی بوس در استان انجام شده و ۹۸ هزار و ۵۲۹ مسافر با آن جابجا شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1117243

مهمترین اخبار ایران و جهان: