نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:00

بیش از ۲۱۵۰ مدرسه خوزستان تحت پوشش طرح «نماد» هستند

اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، ۳۰ درصد از مدارس خوزستان را تحت پوشش طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان «نماد» اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حمیدی نژاد ظهر امروز چهارشنبه در جمع اعضای ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان خوزستان اظهار کرد: طرح توانمندسازی اجتماعی دانش آموزان با هدف افزایش میزان تاب‌آوری دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور اجرا شده و در قالب این طرح بالغ بر چهار هزار و ۳۰۳ مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که معادل ۶۰ درصد مدارس استان را شامل می‌شود.

وی نژاد با اشاره به اجرایی شدن طرح «نماد» در سطح آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی یکی از طرح‌های کلیدی وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های شریک در این امر است که در راستای حمایت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور اجرایی شده است که در قالب این طرح ۳۰ درصد از مدارس و به بیانی دیگر ۲ هزار و ۱۵۱ مدرسه تحت پوشش این طرح قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتقای آگاهی‌های خانواده‌ها در ارتباط با این آسیب‌هاست و این امر باید به صورت ویژه در دستور کار کمیته فرهنگی پیشگیری قرار گیرد. استفاده از ظرفیت فعالیت‌های ورزشی سالم برای هدایت دانش آموزان به سمت فعالیت‌های مفید و اثربخش نیز یک رویکرد خوب فرهنگی است.

حمیدی نژاد با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای به روز دانش آموزان در حوزه فرهنگی و اجتماعی خبر داد: در راستای ارتقای شاخص‌های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اولین خانه کانون یاریگران زندگی در خوزستان و شهر اهواز راه اندازی می‌شود تا خدمات این طرح هر چه بیشتر و بهتر به مخاطبان این طرح ارائه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159887

مهمترین اخبار ایران و جهان: