نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 20:24

ساعت ۱۶ تا ۲۰ پرحادثه‌ترین ساعات سفرهای نوروزی

اردبیل- رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: ساعت ۱۶ تا ۲۰ عصر پرحادثه‌ترین ساعات نوروزی در جاده‌های استان اردبیل بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی علیپور عصر یکشنبه در جریان بازدید از ایستگاه‌های پلیس راه در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک عادی را در محورهای مواصلاتی استان شاهد هستیم و در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته کم حادثه‌ترین ایام را سپری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تنها در محور حیران به سمت اردبیل و اردبیل به سمت نیر با حجم تردد مسافران و گردشگران نوروزی روبه‌رو هستیم که پلیس با استقرار در این محورها تلاش می‌کند تا در کنار سایر نیروهای راهداری، اورژانس و هلال احمر کمک و امدادرسانی را به مسافران و گردشگران انجام دهد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در مدت زمان شروع سفرهای نوروزی تاکنون بیشترین حوادث در ساعات ۱۶ عصر تا ۲۰ شب رخ داده که حادثه‌خیزترین جاده‌ها نیز مربوط به جاده پارس‌آباد به مشگین‌شهر و اردبیل بوده است.

علیپور افزود: بیشترین علت تصادفات عدم توجه رانندگان به جلو بوده که متأسفانه رانندگان در هنگام رانندگی مشغول خوردن، آشامیدن و یا استفاده از تلفن همراه و یا مصرف دخانیات بودند که به دلیل حواس‌پرتی شاهد بروز تصادفات جاده‌ای شده‌ایم.

وی از رانندگان خواست تا به هیچ وجه با خواب‌آلودگی و یا احساس خستگی رانندگی نکنند بلکه سعی داشته باشند در مسیر سفر چند ساعتی را بعد از نشستن در پشت خودرو استراحت کرده و با اطمینان خاطر بیشتر از سرحال بودن خود به ادامه مسیر اقدام کنند.

علیپور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار عدم توجه راننده به جلو که عامل اصلی تصادفات بوده، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم از دیگر علل بروز تصادفات در جاده‌های استان بوده که مرگ و میرهایی را نیز به همراه داشته است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل از هموطنان خواست تا قبل از انجام سفر در دور دوم سفرهای نوروزی از وضعیت جاده‌ها مطمئن شده و با وسیل نقلیه مطمئن و رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی سفر ایمن خود را انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111343

مهمترین اخبار ایران و جهان: