نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 12:01

نقدینگی موجود ویران کننده اقتصاد کشور است/ تورم امروز نتیجه گره زدن مشکلات داخلی به خارج است

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نقدینگی را از مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: مسئولان باید نقدینگی موجود در جامعه را که از عوامل ویران کننده اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف است به سمت تولید هدایت کنند که در این صورت ضمن کمک به رشد تولید بخش اعظم مشکلات جامعه از جمله تورم نیز کنترل خواهد شد.

محمد اسماعیلی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه اولویت کشور طی سال‌های گذشته اقتصاد بوده لذا شعارهای سال هم با توجه به همین موضوع انتخاب شده است، اظهار کرد: دلیل این اقدام شکست دشمن در عرصه‌های دیگر و رو آوردن آن‌ها برای ایجاد مشکل در این حوزه است به طوری که دشمن سعی دارد با فشار اقتصادی مردم را نسبت به نظام، مسئولان و حتی نسبت به یکدیگر بدبین کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان با تاکید بر اهمیت اقتصاد و شعارهای انتخاب شده در این حوزه افزود: باید متوجه بود که دولت‌های گذشته حداقل در یک دهه گذشته عملکرد خوبی در این حوزه نداشتند.

وی با اذعان به اینکه دولت‌های گذشته حل مشکلات کشور را به ارتباطات خارجی گره زده بودند، تصریح کرد: جالب آنجاست که این دولت‌ها حل مشکلات را در ارتباط با دولت‌های گرفته بودند که دشمن ما هستند که نه تنها تمایلی به حل مشکلات ما ندارند بلکه اگر قادر باشند بر مشکلات ما خواهند افزود.

اسماعیلی تاکید کرد: دل بستن به دشمن برای حل مشکلات، کشور را حداقل دو دهه عقب نگه داشته است به طوری که کار جدی برای حل معضلات کشور انجام نشد.

نماینده سابق مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به اقدامات انجام‌شده توسط دولت فعلی اشاره و تاکید کرد: دولت هر چند اقداماتی انجام داده و می‌دهد ولی عقب ماندگی‌ها آنقدر زیاد است که هنوز نتوانسته کار زیادی برای جبران آن انجام دهد.

وی کنترل تورم و رشد تولید را شعار سال و اولویت نخست کشور دانست و ادامه داد: این شعار باید طی سال‌های گذشته تبدیل به اولویت می‌شد ولی متاسفانه در دولت‌های گذشته بدون توجه به امکانات داخلی حل مشکلات را به ارتباطات خارجی گره زده بودند که نه تنها کاری انجام نشد بلکه اوضاع بدتر شد که نتیجه آن تورم فعلی است.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت فعلی اقداماتی را برای کنترل تورم و رشد تولید از طریق فعال کردن واحدهای صنعتی و تولیدی غیر فعال انجام داده است، تصریح کرد: راهکار اصلی کنترل تورم و رشد تولید، مردمی کردن اقتصاد است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نقدینگی را از مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: مسئولان باید نقدینگی موجود در جامعه را که از عوامل ویران کننده اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف است به سمت تولید هدایت کنند که در این صورت ضمن کمک به رشد تولید بخش اعظم مشکلات جامعه از جمله تورم نیز کنترل خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132987

مهمترین اخبار ایران و جهان: