نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 16:56

راه‌اندازی 10 بازارچه در نقاط محتلف شهر زنجان/ دریافت 600 میلیارد تومان ارزش افزوده

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه‌های میوه و تره‌بار در ۱۰ نقطه از برنامه‌های مدیریت شهری با مصوبه شورا است، گفت: این اقدام برای کمک به تسهیل دسترسی مردم با هدف ایجاد تعادل برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در نشست خبری با خبرنگاران به نواقص موجود در قوانین شورا اشاره و اظهار کرد: این نواقص مانع خدمات‌رسانی درست به مردم می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از انعقاد قرارداد با یک شرکت برای کارت‌های شهری خبر داد و گفت:  تلاش می‌شود این مشکل در زنجان نیز به مانند دیگر شهرهای بزرگ حل شود.

وی تکمیل پروژه‌های ناتمام را از جمله اقدامات در سال گذشته عنوان و تصریح کرد: تکمیل دوربرگردان پل امام حسن مجتبی، بازگشایی معبرهای پادگان با وجود مشکلات و افتتاح ضلع جنوبی پروژه سبزه‌میدان از جمله اقدامات مثبت بود که رضایتمندی مردمی را موجب شد.

ناصحی مقدم آسفالت‌ریزی معابر را از دیگر اقدامات و در واقع درخواست‌های مردمی دانست و افزود: با جابه‌جایی بودجه در این حوزه حدود ۱۶۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر پخش شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اذعان به خرابی‌های به وجود آمده در آسفالت‌های انجام شده در سال گذشته افزود: این خرابی‌ها مربوط به بخشی از کارهای یک پیمانکار است که در حال حاضر توسط همان پیمانکار در حال رفع شدن است.

وی ایجاد و توسعه تفرجگاه‌ها را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: در این راستا، بوستان هاشمی‌نژاد که بزرگ‌ترین پارک شهری است طراحی و در حال اجرا است.

ناصحی مقدم با بیان اینکه ترافیک و بخش حمل و نقل عمومی شهر زنجان مشکل دارد، ادامه داد: در این راستا یک طرح مطالعاتی در دست اجرا است که حول طرح سبزه‌میدان شکل خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر شکل‌گیری ترافیک شهری  حول محور سبزه‌میدان افزود: به نظر طرح مطالعاتی در حال انجام تا خرداد تکمیل می‌شود تا طرح ترافیکی مورد نظر عملیاتی شود.

وی اصلاح هندسی معابر را از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری برای تسهیل ترافیک عنوان کرد و گفت: شکست طرح قبلی ترافیک شهر زنجان، دلایل خود را داشت که کرونا یکی از آن‌ها بود و طرح جدید توسط مشاور در حال انجام است.

ناصحی مقدم با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه‌های میوه و تره‌بار در ۱۰ نقطه از برنامه‌های مدیریت شهری با مصوبه شورا است، تصریح کرد: این اقدام برای کمک به تسهیل دسترسی مردم با هدف ایجاد تعادل برنامه‌ریزی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: منسجم کردن برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از دیگر اولویت‌ها است.

وی تغییرات در مدیریت شهرداری را در راستای چابک‌سازی دانست و افزود: به نظر می‌رسد این اقدامات در راستای تقویت امور انجام می‌شود.

ناصحی مقدم تاکید کرد: باید متوجه بود که عملکرد افراد در مدیریت‌ها ارزیابی می‌شود ضمن اینکه در جذب نیروی متخصص نگران هستیم و این فرآیند باید جدی گرفته شود تا در آینده با خلاء مواجه نشویم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به اعتراضات موجود در مورد اجرای بخشنامه حقوق و دستمزد اشاره و تصریح کرد: این موارد باید بررسی شود تا مشخص شود که آیا الگوی مد نظر اجرا شده است یا نه.

وی مبلغ دریافتی از ارزش افزوده را در شهرداری زنجان۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قسمت عمده این دریافتی در ۹ ماهه سال گذشته انجام شد که توسط امور مالیاتی پرداخت شده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188543

مهمترین اخبار ایران و جهان: