نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 22:31

ضرورت همکاری تمام نهادها برای تحقق شعار سال

تبریز-رئیس منطقه پنج بازرسی کشور بر ضرورت همکاری تمام نهادهای متولی برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید قاسمی وند روز چهارشنبه در دیدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با وی، افزود: برای دستیابی به اهداف مشترک که همان خدمتگزاری است؛ باید اشتراک عمل و حرکت جمعی داشته باشیم و از حرکت‌های جزیره‌ای و انفرادی که مانع از دستیابی به هدف می‌شود خودداری کنیم.

وی با بیان این که وظیفه ذاتی این سازمان، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است، گفت: بازرسی کشور، به منظور کمک به حل مسائل، مشکلات و امور مختلف در کنار دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اهمیت تسهیل امور و رفع موانع فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، افزود: با توجه به این که بخش‌های صنعت، معدن و تجارت بسیار گسترده و متنوع بوده و سازمان صمت به صورت مستقیم با سفره مردم در ارتباط است بر این اساس باید اقدامات ویژه ای برای تسهیل امور مردم انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با بیان این که در بخش صنعت در بسیاری از شاخص‌ها جزو سه استان برتر کشور هستیم، افزود: رکورد تولید ۳۱ هزار دستگاه تراکتور، رکورد ۳۵ ساله تولید گیربکس در شرکت چرخشگر، رکورد تولید موتور در شرکت ایدم و افزایش ظرفیت تولید شیشه در استان به ۲ برابر سال‌های گذشته، تنها بخشی از رویدادهای مطلوب در بخش تولید و صنعت استان در سال گذشته است.

صابر پرنیان افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۷۰ طرح در دست اجرا در استان وجود دارد و براساس شعار امسال، بهره برداری از ۵۰۰ واحد صنعتی جدید و ۴۰۰ واحد توسعه‌ای و تدوین ۳۰ ابرپروژه جدید برای استان تعریف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در ۶ ماه نخست امسال تحول ویژه ای در بخش معدن استان ایجاد خواهیم کرد، گفت: گفت: برای اولین بار یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت ناشی از فعالیت‌های معدنی در استان اجرا شد.

پرنیان، اصناف را ویترین اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: ۹۰ درصد شکایات مردمی در سامانه ۱۲۴ از اقلامی مانند نان و میوه و ۱۰ درصد باقی مانده از سایر کالاها است که در این زمینه قانونگذار این موارد را در حوزه سازمان جهاد کشاورزی تعریف کرده است.

پرنیان با اشاره به تشکیل ۵۰ گروه بازرسی با همکاری اتاق اصناف در ایام قبل از عید نوروز گفت: از ابتدای امسال تمام کالاها و خدمات در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود که در این صورت نظارت به صورت نظامند انجام خواهد شد.

وی گفت: در حوزه تجارت خارجی به منظور توسعه مبادلات تجاری با کشورهای هدف، تحول اساسی در روند فعالیت میزهای تجاری ایجاد کرده ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130287

مهمترین اخبار ایران و جهان: