نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 15:05

هسته‌سازی در مجموعه‌های فرهنگی نیاز امروز جامعه است

نائین_رابط جامعه فعالان تربیتی فتح الفتوح در شهرستان نائین گفت: هسته‌سازی در مجموعه‌های فرهنگی نیاز امروز نسل نوجوان جامعه است.

روح الله اباذری در حاشیه برگزاری سومین گام از دوره تخصصی هسته سازی مجموعه‌های تربیتی (طرح شهید محسن فخری زاده) در نائین در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دوره تخصصی هسته سازی مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی با هدف پشتیبانی از مربیان و مجموعه‌های تربیتی سطح شهرستان نائین، توسط ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به محتوای این دوره توانمند سازی، گفت: در ادامه مراحل آموزش و پشتیبانی از مربیان و مجموعه‌های تربیتی، پس از برگزاری دوره‌های پیش طلیعه (ایجاد دغدغه تربیتی) و طلیعه (معرفی ارکان یک فعالیت تربیتی مطلوب)، در گام سوم دوره هسته سازی (تشکیل گروه متربیان) در نائین برگزار شد.

رابط جامعه فعالان تربیتی فتح الفتوح در شهرستان نائین، تعداد مجموعه‌های حاضر در این دوره را بیش از ۳۰ نفر فعال فرهنگی و تربیتی و پنج مجموعه فرهنگی عنوان و تصریح کرد: این دوره توسط استاد ملایی از استان قم با همراهی مسلم حاجیلو، رابط فعالان تربیتی فتح الفتوح استان اصفهان در طبقه فوقانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نائین برگزار و با استقبال خوبی همراه شد.

وی به تعریف هسته سازی و لزوم آن در مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی اشاره و اظهار کرد: هسته سازی همان شناسایی و تشکیل گروه‌های دانش آموزی و متربیان با ویژگی‌های مورد نظر با توجه به تعداد مربیان مجموعه تربیتی است که کمک شایانی به این مجموعه‌ها می‌کند چرا که شناسایی افراد توانمند، دغدغه دار یکی از مهم‌ترین ارکان شکل‌گیری و دوام یک مجموعه است.

اباذری افزود: خروجی این دوره تخصصی، اجرای برنامه‌های مجموعه‌های تربیتی در شهرستان نائین به صورت کیفی است و پس از آموزش، در مجموعه‌های خود، این روند و گام‌های تربیتی را پیاده سازی می‌کنند.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری این روند، مجموعه‌های تربیتی جدید در شهرستان نائین ایجاد و از مجموعه‌های پیشین حمایت و پشتیبانی کافی انجام شود، هرگونه حمایت و پشتیبانی جامعه فعالان فتح الفتوح به صورت پله پله، قدم به قدم و بر اساس نیاز مربیان و مجموعه‌های تربیتی خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 954887

مهمترین اخبار ایران و جهان: