نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 14:53

ترانزیت 75 هزار تن کالا توسط شرکت‌های بین‌المللی زنجان

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان میزان بار جابه‌جا شده (ترانزیت و بین‌المللی ) توسط شرکت‌های حمل ونقل بین‌المللی استان را طی 9 ماه گذشته از سال جاری بیش از 75 هزار تن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اصغر عباسی در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارش عملکرد این اداره در 9 ماه گذشته از سال‌جاری با اشاره به فعالیت شرکت‌های دو شرکت در حوزه حمل و نقل بین‌المللی کالا اظهار کرد: میزان بار جابه‌جا شده ترانزیت و بین‌المللی در 9 ماهه سال جاری 75 هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: با توجه به موقعیت استان زنجان و قرارگیری در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق و مسیر ترانزیتی کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان و کشورهای اروپایی روزانه علاوه بر پذیرش وسایط نقلیه حامل اقلام وارداتی و صادراتی از کشورهای مقصد و مبدا، میزبان عبور وسایل نقلیه حامل کالاهای وارداتی و صادراتی به کشورهای ثالث است.

وی عموم اقلام صادراتی از زنجان به کشورهای مقصد را شمش روی، شمش و کلاف فولادی، رول کاغذی، کشمش، محصولات لبنی عنوان کرد و گفت: عموم اقلام وارداتی نیز از کشورهای مقصد به زنجان، خاک روی، پنبه والیاف را شامل می‌شود.

عباسی در ادامه به وضعیت شرکت‌های مسافربری بین المللی استان که در مسیرهای استانبول ترکیه واقلیم کردستان فعالیت می‌کنند اشاره و زمان سرویس‌های منظم کشور ترکیه -استانبول را روزهای پنجشنبه ساعت 11 و 30 دقیقه عنوان کرد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 992943

مهمترین اخبار ایران و جهان: