نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 11:27

تردد در جاده‌های کوهستانی گلستان فقط با زنجیر چرخ ممکن است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به بارش برف در مناطق کوهستانی استان گفت: رفت و آمد خودرو در ۲ نقطه از محورهای کوهستانی از جمله توسکستان-شاهرود و خوش ییلاق-شاهرود به علت ریزش شدید برف به وسایل گرم و زنجیر چرخ احتیاج دارد

به گزارش خبرگزاری فارس صبح امروز عادل مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش برف در محور های کوهستانی توسکستان-شاهرود و خوش ییلاق-شاهرود جریان داشته و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم این بارش‌ها تا ظهر امروز، رانندگان برای تردد در این محورها، وسایل گرم و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: در جاده‌های پارک ملی گلستان در شرق و دراز نو کردکوی هم بارش برف ادامه دارد و به دلیل لغزندگی سطح جاده‌ها رانندگی در این مسیرها باید با احتیاط بیشتر همراه باشد.

مصدقی افزود: گروه‌های راهداری به ویژه در مناطق کوهستانی گلستان از شب گذشته و با آغاز بارش برف در این مناطق کوهستانی مستقر هستند و بازگشایی جاده‌ها را با برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی مستمر انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: همه راه‌های ارتباطی گلستان باز بوده و مشکلی در رفت و آمد خودروها وجود ندارد.

عادل مصدقی با توجه به گزارش پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه سرد و بارشی از شمال استان و کاهش محسوس دما از یکشنبه هفته جاری عنوان کرد: ۳۰ گروه راهداری با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری، آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

به دلیل ورود موج سرما و کاهش شدید دما و مدیریت در مصرف گاز، مراکز آموزشی و دستگاه‌های اجرایی گلستان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی از امروز به مدت سه روز تعطیل است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 967343

مهمترین اخبار ایران و جهان: