نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 21:58

۷۱ بسته سرمایه گذاری در بخش گردشگری گلستان احصاء شد

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: تاکنون ۷۱ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری گلستان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی پیش‌بینی و احصاء شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ساوری، شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی برای حضور استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، اظهارکرد: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: یکی از تفاوت‌های شانزدهمین دوره نمایشگاه گردشگری تهران معرفی پررنگ بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها خواهد بود و با توجه به تأکیدات دکتر زنگانه استاندار گلستان در حوزه بسته‌های سرمایه‌گذاری و مجوزهای بی‌نام در حوزه گردشگری می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی استان در این بخش باشد.

وی بیان کرد: این نشست در راستای احصاء بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری در شهرستان‌های استان و معرفی این بسته‌ها در نمایشگاه گردشگری تهران و حضور هر چه باشکوه‌تر استان در این رویداد بین‌المللی برگزار شده است.

ساوری گفت: باید تلاش کنیم با همکاری و هم‌افزایی همه بخش‌های استان بهترین بهره‌برداری را از این ظرفیت ایجادشده برای معرفی پتانسیل‌ها و مزیت‌های نسبی استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شاید متولی حوزه گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشد اما برای تبلیغ و برندسازی استان در حوزه گردشگری باید همه دستگاه‌های زیرساختی و خدمات‌رسان کنشگری داشته باشند.

ساوری تأکید کرد: حضور استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران صرف حضور نخواهد بود و اگر به‌درستی از آن بهره‌برداری کنیم می‌تواند آغازگری برای جلب و جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران به استان باشد.

وی گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان تا حدود زیادی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان احصا شده است اما نیاز است تا شهرستان‌ها ضمن تکمیل این فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مگا پروژه‌ها و اولویت‌های خود را در شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار اعلام کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان یادآور شد: تاکنون ۷۱ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش‌بینی و احصا شده است اما می‌توان با همکاری دستگاه‌های اجرایی زیرساختی و خدمات‌رسان، شهرداری‌ها و با محوریت فرمانداران این بسته‌ها را تکمیل کرد.

وی بیان کرد: این بسته‌ها در قالب کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان گلستان تدوین و در نمایشگاه گردشگری تهران به هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 963987

مهمترین اخبار ایران و جهان: